Ar regulārām olu piegādēm AS "Balticovo" pērn nodrošinājis gandrīz 7% no visa Čehijas olu tirgus. Uz šo valsti tiek eksportētas olas, šķidro olu produkti, olu pulveri un vārītas olas, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.
Kopš pagājušā gada "Balticovo" produkciju piegādā Čehijas mazumtirgotājiem "Ahold" un "Tesco". Uz katru no šīm mazumtirdzniecības ķēdēm mēnesī uzņēmums pārdod ap 5 miljoniem olu, un jau šobrīd panāktas vienošanās par apjomu palielināšanu 2013.gadā par 30%.
2013.gadā par 30% plānots arī palielināt piegādāto olu apjomu reģionālajiem un lielajām mazumtirdzniecības ķēdēm nepiederošajiem pārtikas tirgotājiem.
"Čehijas mazumtirdzniecības tirgus ir atšķirīgs ar to, ka nevienai no vadošajām ķēdēm 2012.gadā nepiederēja vairāk par 10% tirgus daļu," stāsta "Balticovo" komercdirektors Edgars Lesnieks.
Pēc viņa teiktā, zema tirgus daļu koncentrācija ir unikāla situācija Eiropā, ņemot vērā, ka līderis Čehijas tirgū ir mazumtirdzniecības tīkls "Ahold" ar 9,7% tirgus daļu. Vairumā Eiropas valstu vietējā tirgus līderis kontrolē no 20% līdz 30% tirgus daļu, bet Čehijā tikai 10%.
"Ja citās valstīs trīs lielākās ķēdes kontrolē no 45% līdz 60% tirgus, tad Čehijā tikai 28%. Lielākā daļu čehu dzīvo administratīvajās vienībās, kur tirgū darbojas vismaz septiņas dažādas mazumtirdzniecības ķēdes," skaidro Lesnieks.
Ieiešana šajās ķēdēs esot ilgstošs un smagnējs process, kas ietver stingrus auditus. Sarunas ar šīm mazumtirdzniecībās ķēdēm iespējamas tikai tām pārtikas kompānijām, kurām piešķirti BRC Food (British retail consortium) vai IFS Food (International food standard) sertifikāti, kuri apliecina augstāko pārtikas drošības standartu esamību ražošanas uzņēmumā. Baltijas valstīs neviens olu ražotājs, izņemot "Balticovo, šos pārtikas drošības standartus pagaidām nav ieviesis.
"Balticovo" pamatdarbība ir vistu olu, olu pulvera, olu šķidrās masas, vārītu vistu olu bez čaumalas, vārītu kapātu olu ražošana un realizācija. 1992.gadā dibinātā uzņēmuma pamatkapitāls ir 3,097 miljoni latu. "Balticovo" lielākais īpašnieks ir "BCO", kam pieder 95,42% akciju, bet pārējās akcijas pieder vairākām privātpersonām.
2011.gadā "Balticovo" strādāja ar 23,329 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 9,9% vairāk, salīdzinot ar 2010.gadu, savukārt uzņēmuma peļņa saruka 5,6 reizes – līdz 444 tūkstošiem latu, liecina "Lursoft" datubāzē publiskotais uzņēmuma finanšu pārskats.