LET_1053093
Foto: LETA

Bijusī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja Valentīna Andrejeva patlaban pilda VAS "Latvijas Dzelzceļš" prezidenta Uģa Magoņa padomnieces pienākumus finanšu un inovācijas projektu jautājumos, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā.

Andrejeva LDz koordinē sadarbību ar Rīgas Tehnisko universitāti par inovācijas projektiem, kā arī piedalās sadarbības darba grupās jautājumos par infrastruktūras maksas noteikšanu publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanai.

Andrejeva no 2012.gada maija ieņem arī "Olainfarm" padomes priekšsēdētājas krēslu.

Kā ziņots, Magonis arī nesen nolēmis viceprezidenta amatā iecelt Satiksmes ministra padomnieku Kasparu Ozoliņu.

Turklāt pēc straujas Magoņa algas celšanas pērnā gada decembrī līdz 8500 latiem, janvāra vidū tā tika samazināta līdz 4760 latiem. Algu samazināšana sekoja tam, ka premjerministrs Valdis Dombrovskis (V) uzdeva Satiksmes ministrijai un Ekonomikas ministrijai izvērtēt, cik pamatota bijusi to kapitālsabiedrību "Latvijas Dzelzceļš" un "Latvenergo" valdes locekļu atalgojuma palielināšana. Viņš aicināja ministrijas šo jautājumu izvērtēt un nākt klajā ar sabalansētāku un piezemētāku risinājumu. Premjers arī vērsa uzmanību, ka Saeimā virzītais likumprojekts paredz krietni zemākus algu griestus, nekā kapitāldaļu turētāji attiecīgajās kapitālsabiedrībās bija noteikuši.

"Latvenergo" un "Latvijas Valsts mežu" vadošajiem darbiniekiem atalgojumu samazināja strauji, savukārt Satiksmes ministrija kādu laiku nesteidzās šādu soli spert.

Atalgojuma apjoms bija viens no iemesliem, kāpēc demisijas rakstu iesniedza satiksmes ministrs Aivis Ronis, kurš turpinās strādāt līdz 1.martam. Ronis uzskatīja, ka piedāvātais algu līmenis LDz vadībai 8500 latu apjomā ir samērīgs, nepieļaujot kritiku, ka atalgojuma palielinājums bijis nesamērīgs.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra"; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!