Iespēja, ka "Pasažieru vilciens" jaunos vilcienus iepirks no Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF), sarūk ar katru dienu, trešdienas rītā intervijā Latvijas Radio teica Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins.
Viņš skaidroja, ka šis darījums būtu iespējams, ja CAF piekristu valdības nosacījumiem, taču tas "līdz šim nav noticis. Laiks zināms ir pagājis un šobrīd iespējamība sarūk ar katru dienu," teica Olšteins.
Savukārt pašlaik Zviedrijā, Stokholmā starp CAF un PV notiekošais mediācijas process Latvijai ir būtisks, lai pēc tam pret Latviju nevarētu vērsties ar daudzmiljonu kompensācijas piedziņu, klāstīja deputāts.
Runājot par vilcienu iepirkumam paredzēto finansējumu, Olšteins prognozēja, ka agrāk vai vēlāk valdība tomēr lems par šo līdzekļu pārdali citiem mērķiem. Tomēr cerība, ka jauni vilcieni Latvijā tomēr būs, saglabājas.
"Esošie vilcieni var kalpot vēl, maksimums, piecus gadus. Tad tie vienkārši sabruks," teica Olšteins.
Jau vēstīts, ka PV un CAF sarunas mediācijas procesā Stokholmā konstruktīvās sarunās tiek meklēts iespējami labākais risinājums darījuma turpināšanai un Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma saglabāšanai jauno vilcienu iepirkumam, informēja PV.
Ziņots arī, ka Latvija ar ES fondu finansējumu grasījās iepirkt 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus, taču "Pasažieru vilcienam" ar vilcienu iegādes konkursā uzvarējušo Spānijas "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) neizdevās vienoties par grozījumiem aprīlī parakstītajā līgumā. Tas līdz ar to šoruden nestājās spēkā, iecerētais vilcienu iepirkums netiks īstenots un tam paredzētos Kohēzijas fonda līdzekļus 100 miljonu latu apmērā plānots novirzīt citiem mērķiem.
"Pasažieru vilciena" un arī Satiksmes ministrijas vadība gan iepriekš pieļāva iespēju tomēr pirkt jaunus vilcienus, bet mazākā daudzumā nekā bija plānots ES Kohēzijas fonda projektā. "Vilcienus varētu iegādāties ne ES atbalstītā projektā, bet komerciāli un ne tik daudz vilcienus un neizmantot ES līdzekļus," iepriekš teica satiksmes ministrs Aivis Ronis, akcentējot, ka vēlētos, lai jauni vilcieni Latvijā būtu pēc iespējas ātrāk.