"Pasažieru vilciena" vadītājs Artis Brikmanis uzskata, ka uzņēmums un vērienīgajā vilcienu iepirkumā uzvarējušais Spānijas vilcienu ražotājs CAF līdz 29.martam varētu vienoties par iepirkuma līguma grozījumiem, kas ļaus saņemt ES līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā un iegādāties vilcienus no CAF, jo sarunas ir konstruktīvas un "suns ir pārkāpts".
Valdība otrdien deva "Pasažieru vilcienam" laiku līdz 29.martam, un par iespēju izmantot ES atvēlētos aptuveni 100 miljonus latu citiem projektiem lems pēc tam, ja sarunās nepanāks rezultātu. Brikmanis trešdienas rītā intervijā Latvijas Radio atzina, ka no 8.februārā uzņēmums ir "sarunu konstruktīvajā fāzē" par līguma pagarinājumu. Sarunas notiek Stokholmā meditācijas procesā, kas sākts pēc valdības lēmuma neturpināt līgumu, kam CAF nepiekrita.
Brikmanis pastāstīja, ka mediatori, redzot šīs konstruktīvas sarunas, piedāvāja termiņu pagarināt līdz marta nogalei. Brikmanis intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka sarunās esot panākts ievērojams progress, no visiem 100% grozījumu vienošanās jau ir par 97% un "suns ir pārkāpts, aste palikusi".
Viņš pauda pārliecību, ka 29.marts ir pēdējais termiņš, un ja šajā laikā nebūs pilnībā atbilstoša līguma, pret kuru ES neiebilstu, tad naudu pārdalīs citiem projektiem.
Brikmanis arī uzsvēra, ka pašlaik "Pasažieru vilciens" strādā ar CAF un par citiem vilcienu piegādātājiem nedomā, un uzņēmums nobriedis novest sarunas līdz pozitīvam iznākumam, taču, ja neizdosies, "sāksim domāt par citiem variantiem".
"Strādāsim pie cita projekta, jo jauni vilcieni mums ir vajadzīgi," atzina "Pasažieru vilciena" vadītājs.
Meditācijas projekts kopumā līdz šim izmaksāja aptuveni 50 000 eiro (aptuveni 35 000 latu), atklāja Brikmanis.
Jau ziņots, ka valdība otrdien slēgtajā sēdē kārtējo reizi tā arī neizlēma vērienīgā vilcienu iepirkuma un tam paredzēto 100 miljonu latu nākotni, lēmumu atliekot vismaz līdz mēneša beigām.
Mediācijas process starp "Pasažieru vilcienu" un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A" (CAF) Stokholmā turpinās līdz 29.martam. Līdz tam arī būšot jāpanāk gala vienošanās ar CAF.
"Pasažieru vilciena" (PV) iepriekš plānoja iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
Iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriemEiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A" (CAF), taču ar to noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu ES līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā. Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta.
Pēc "Pasažieru vilciena" un CAF vadības sarunām 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Tomēr CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ PV 16.novembrī ir sācies mediācijas process Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lai panāktu vienošanos ar CAF par neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkumu, un tas ilgs līdz 16.janvārim.