No ceturtdienas līdz 19.aprīlim ikviens sabiedrības pārstāvis ir aicināts izvēlēties no 100 dažādu preču un pakalpojumu zīmoliem sev tīkamāko un nobalsot par to, piedaloties “Gada preču zīmes” noteikšanā. Šis ir jauns apbalvojums, ko Latvijas uzņēmējdarbības attīstības veicināšanai izveidojušas Patentu valde (PV) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).
Apbalvojumam nominācijā „Gada preču zīme - Latvijai" pieteiktas 89 preču zīmes, bet nominācijā „Gada preču zīme - pasaulei" - 11. PV interneta mājas lapā pieejamā informācija liecina, ka par Latvijas mēroga preču zīmes statusu sacentīsies, piemēram, preču zīmes "Pasažieru vilciens", multimediju uzņēmuma "Mix FM" zīmols, alus un citu dzērienu, kā arī pārtikas preču un ēdināšanas uzņēmumu veidoti zīmoli, veļas un apģērbu ražotāju veidoti zīmoli, kā arī uz šo balvu pretendē "virtuālais e-paraksts" un citas.
Par pasaules mērogā pazīstamās preču zīmes statusu sacenšas, piemēram, rupjmaizes zīmols "Liepkalni", apģērbu preču zīme "One Wolf", vīna veikala "de Vino", kā arī citas zīmes.
Lai būtu vieglāk izvēlēties, par kuru preču zīmi atdot savu balsi, uzņēmēji, piesakot preču zīmi konkursam, ir snieguši aprakstu, kā prece vai pakalpojums popularizē Latvijas izcelsmes uzņēmējdarbību. PV norāda, ka apbalvojums „Gada preču zīme" piešķirams tiem uzņēmējiem, kuri, balsotāja ieskatā, visskaidrāk saskata rūpnieciskā īpašuma aizsardzības sistēmas radītās priekšrocības uzņēmumu ilgtermiņa konkurētspējas un produktivitātes paaugstināšanā.
Nobalsot par sev tīkamāko preču zīmi iespējams Patentu valdes interneta mājas lapā.
Uzvarētāju katrā kategorijā noteiks PV un LTRK žūrija (50%), kā arī sabiedrības balsojums (50%).
Apbalvojumus - PV ceļojošo balvu un piemiņas balvu, kā arī īpašo LRTK balvu konkursa uzvarētājiem pasniegs Pasaules Intelektuālā īpašuma dienā, kuru tradicionāli atzīmē 26. aprīlī.
PV uzskata, ka apbalvojuma ideja veicinās uzņēmēju izpratnes veidošanos par rūpnieciskā īpašuma aizsardzības nepieciešamību, un komersantiem, kuri savu preču un pakalpojumu īpašuma tiesības jau sakārtojuši, Latvijā pievienosies aizvien jauni.
LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš norāda, ka Latvijā radīto preču un pakalpojumu popularizēšana ir vienlīdz svarīga gan pašmājās, gan eksportējot. Izcelsmes akcentēšana ir būtiska Latvijas preču un pakalpojumu patēriņa pieauguma iekšējā tirgū veicināšanā, kā arī valsts definētā virsmērķa - ekonomikas izrāviens - sasniegšanā, kurā nozīmīga loma ir arī eksporta apjoma pieaugumam.