"The Red Jackets" mērķis ir izveidot Latvijas spēcīgāko eksporta zīmolu izlasi un apzināt, kāds patlaban ir Latvijas eksporta tēls. Kustības pamatideja ir radīt vienotu, uzrunājošu, saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti - no kurienes nākam, kas ir mūsu vērtības, ar ko atšķiramies - un iedrošināt visus eksportējošos uzņēmumus izmantot šo stāstu, lai to komunikācija būtu vienota, apvienojot vērtības un kvalitātes.
Starp Latvijas 100 eksportējošajiem zīmoliem minēti "airBaltic", "Aloja-Starkelsen", "Arbo", "Baltic Candles", "Biolar Centrs", "Brīvais vilnis", "DEAC", "Dobeles dzirnavnieks", "Evopipes", "Film Angels Studio", "Grindeks", "Groglass", "Latfood", "Latvijas Balzams", "Latvijas Finieris", "Lauma Fabrics", "Livonia Print", "Madara Cosmetics", "Nordtext", "NP Foods", "Primekss", "Pure Food", "SAF Tehnika", "Staļi", "Stenders", "Tilde", "UPB", "Valmieras Stikla šķiedra" u.c.
Kustības pārstāvji norādīja, kad drīzumā tiks noskaidroti 20 labākie Latvijas eksportējošie uzņēmumi.
"The Red Jackets" idejas līdzautore un eksporta pakalpojumu kompānijas SIA "GatewayBaltic" direktore Inese Andersone norādīja, ka ideja radīt "The Red Jackets" dzima, ikdienā strādājot ar eksportējošiem uzņēmumiem un redzot, cik daudzi no Latvijas uzņēmumiem ražo lieliskus produktus vai pakalpojumus, bet tikai neliela daļa māk tos profesionāli pasniegt. "Tādēļ esam nolēmuši kopīgiem spēkiem godināt Latvijas izcilākos eksportētājus "The Red Jackets" un meklēt uzlecošās eksporta zvaigznes, jo tieši šie piemēri iekaro pasauli, veidojot Latvijas tēlu," uzsvēra Andersone.
Savukārt ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts stāstīja, ka Latvijas uzņēmēji globālajā tirgū lielākoties nav masveida produkcijas ražotāji, bet gan izceļas ar kvalitāti, elastīgiem darbu izpildes un piegādes nosacījumiem.
"Latvijas eksportu raksturo augsta kvalitāte par konkurētspējīgu cenu. Nacionālās industriālās politikas mērķis ir palīdzēt uzņēmējiem pāriet uz augstāka ienesīguma preču un pakalpojumu ražošanu, uzlabot konkurētspēju un darba ražīgumu, lai veiksmīgi startētu eksporta tirgos, gūtu Latvijas iedzīvotāju novērtējumu, kā arī kāpinātu rentabilitāti un atalgojuma līmeni. Lielāku ienesīgumu produktam var pievienot gan izstrādes stadijā, gan arī pēc produkta saražošanas - pārdomāti veidojot mārketinga stratēģiju, attīstot zīmolu un attiecības ar partneriem un klientiem visā pasaulē - tieši šajās jomās vēl ir daudz neizmantotu iespēju," atzina Pavļuts.
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš stāstīja, ka teju puse no 1002 kameras biedriem ir eksportētāji. Starp šiem biedriem ir gan lielie un vidējie, gan mazie un pat mikro uzņēmumi. "Liela daļa Latvijas uzņēmēju sabiedriskās domas aptaujās atzīmē, ka vēlas sākt ārējo tirgu apguvi. Projekts "The Red Jackets" jau sevi pierādījušiem eksportētājiem paver lielisku iespēju kooperācijai Latvijas vadošo zīmolu pozicionēšanā ārvalstīs," sacīja Endziņš.
Jau ziņots, ka tikai 42% jeb 642 Latvijas lielāko eksportētāju zīmoli ir radīti Latvijā, tas nozīmē, ka Latvijai nepieder sava eksporta zīmolu kontrolpakete, secināts Latvijas eksporta atbalsta kustības "The Red Jackets" eksportējošo uzņēmumu zīmolu pētījumā.
Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas eksportējošo uzņēmumu zīmoli ir neaizsargāti, jo tikai 36% no Latvijas eksportējošajiem zīmoliem rūpējas, lai to radītās vērtības oficiāli tiktu atzītas kā vienīgi viņiem piederošas, un ir reģistrējuši savas preču zīmes.