Latvijas korsešu, nakts veļas un peldkostīmu ražotājs "New Rosme" iegādājies Igaunijas veļas ražotāju un tirgotāju "Linette", kuram pieder astoņu veikalu tīkls Igaunijā, portālu "Delfi" informēja uzņēmums.
"New Rosme" valdes priekšsēdētājs Edgars Štelmahers skaidro, ka Igaunijas kompānijas iegāde nodrošinās Latvijas uzņēmumam iespēju būtiski paplašināt produkcijas tirdzniecības iespējas. "Jauna "Linette" veikala atvēršana, esošo veikalu renovācija un "Rosmes" izstrādājumu kolekciju piedāvājums tajos ļauj mums plānot "Linette" apgrozījuma palielinājumu par 20% jau šogad. "Linette" apgrozījums pērn bija 865 tūkstoši eiro (aptuveni 605 000 latu)," informē Štelmahers.
""Linette" zīmols Igaunijā pagaidām tiks saglabāts. Lai arī plānojam resursu konsolidācijas pasākumus, lai abu uzņēmumu funkcijas nepārklātos, lielākā daļa uzņēmuma darbinieku turpinās strādāt," informē "New Rosme" pārdošanas un mārketinga departamenta direktors Kaspars Spriņķis.
Veļas ražotāja "Linette" vēsture aizsākas 1940. gadā, kad vairāki uzņēmīgi cilvēki nodibināja apģērbu šūšanas arteli. Privatizācijas procesi 1991.gadā noveda pie sadarbības ar zviedru dāmu veļas zīmolu "Miss Mary of Sweden". Šobrīd "Linette" izstrādājumus izvēlas dāmas ne vien Igaunijā, Latvijā un Krievijā, bet arī ASV, Francijā, Skandināvijas valstīs un Anglijā.
"New Rosme" Latvijā šobrīd ir divpadsmit veikali. Tuvākajā laikā plānots atvērt piekto veikalu Rīgā. "Igaunijā mums ir divi veikali, kuri atvērti uz franšīzes līguma pamata, Lietuvā mums ir savs veikals Klaipēdā, drīz atvērsim "Rosme" veikalu Viļņā. Mēneša laikā plānojam atvērt savus veikalus Itālijā un Izraēlā", informē Kaspars Spriņķis.
"New Rosme" nodarbina 370 cilvēkus, kuri strādā uzņēmuma ražotnēs Rīgā, Daugavpilī un Baltkrievijā.
"Šogad plānojam apgrozījuma pieaugumu par 25,4 %. Jau šobrīd ziemas modes kolekciju pasūtījumu apjoms ir par 80% lielāks, nekā 2012. gadā, kurā provizoriskais uzņēmuma apgrozījums ir ap 10 miljoniem eiro," informē Edgars Štelmahers.
"New Rosme" ārpus ES eksportē 75% no saražotās produkcijas, bet kopējais eksporta apjoms, iekļaujot ES valstis, ir 95% no produkcijas.