dārzeņi veikals burkāni
Foto: AFP/Scanpix

Šā gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pieaudzis par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) sezonāli izlīdzinātie dati salīdzināmās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājusies par 2,4%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība - par 1,9%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, šā gada martā, salīdzinot ar februāri, palielinājās par 11,4%. Gadu iepriekš - 2012. gada martā, salīdzinot ar pagājušo februāri, palielinājums pieauga par 9,7%.

Šā gada martā salīdzinājumā ar pērnā gada martu pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 8,8%. Pārtikas preču grupā pieaugums bija 8,2%. Nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 9,2%, tai skaitā auto degvielas mazumtirdzniecība - par 17,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar pagājušā gada martu pieauga par 7,0%.

Šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada pēdējo ceturksni pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5 %. Pārtikas preču tirdzniecība palielinājās par 3,2%, savukārt nepārtikas preču tirdzniecība par 2,0%.

Šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem apgrozījums pieauga par 7,2%. Par 5,5% palielinājās pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 8,3%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!