vilciens train railway
Foto: LETA

Izvērtējot dažādas tirgū esošās iespējas, AS "Pasažieru vilciens" (PV) uzskata, ka reālākās iespējas ritošā sastāva atjaunošanai ir ilgtermiņa kredīts vai ilgtermiņa noma, portālu "Delfi" informēja sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece.

Katram no šiem variantiem ir savas stirpās un vājās puses, kuras visas rūpīgi jāizvērtē un jāanalizē kā no finanšu, tā juridiskajiem aspektiem. Uzņēmuma plāns ir jaunus vilcienus Latvijā ieviest jau 2014.-2016.gadā, pakāpeniski nomainot esošo elektrovilcienu ritošos sastāvu, norāda Priedniece.

Konceptuālu atbalstu tālāka šī jautājuma risināšanai PV ir saņēmis arī no Satiksmes ministrijas, kam minētie priekšlikumi iesniegti izvērtēšanai. PV ir arī izvērtējis riskus gadījumā, ja tiek nolemts ritošā sastāvu neatjaunot un nepieciešams turpināt ieguldīt esošos vilcienu kapitālajos remontos. Šādā gadījumā esot jārēķinās gan ar papildus izdevumiem, gan iespējamu darba kārtībā esošu vilcienu skaita samazināšanos, kas vienlaikus nozīmētu arī reisu skaita samazināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!