Līga Menģelsone
Foto: LETA
Lielie uzņēmumi jau gatavojas eiro ieviešanai, otrdien pēc Eiro ieviešanas koordinācijas padomes sēdes žurnālistiem sacīja Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) ģenerāldirektore Līga Meņģelsone.

"Lielie uzņēmumi jau ir gatavi. Viņi algas un savus līgumus jau slēdz eiro valūtā," sacīja Meņģelsone. Vienlaikus viņa norādīja, ka ir daudzi uzņēmumi, kuri nav sākuši domāt par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem.

"Jo tuvāk nāks eiro ieviešana, jo vairāk jautājumu radīsies. Mūsu informācija liecina, ka daudzi uzņēmēji vēl gaida un nav īsti sapratuši, kādā veidā tieši viņi rīkosies paši savos uzņēmumos." Meņģelsone uzsvēra: jo ātrāk uzņēmumi sāks gatavoties, jo lētāka būs eiro ieviešana.

Arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš uzsvēra, ka šobrīd jautājums jau ir nevis par to, vai vajag eiro, bet par to, kādā veidā eiro ieviest. "Jo ātrāk šim jautājumam pieslēgsies un sagatavosies eiro ieviešanai, jo lētāk tas būs. Tiem, kuri pēc studentu sindroma atliks šo jautājumu uz pēdējo brīdi, uz decembri, tas maksās dārgāk," uzsvēra Endziņš.

Kā iemesli tam, kādēļ mazie uzņēmumi vēl nav sākuši gatavoties eiro ieviešanai, tika minēta vēlme visus jautājumus atlikt uz pēdējo brīdi, izpratnes trūkums, brīvu līdzekļu trūkums, kā arī formālu lēmumu gaidīšana.

"Protams, mēs šobrīd zinām, ka ir 99,9%, ka [Latviju] uzaicinās [iestāties eirozonā], jo mēs atbilstam visiem kritērijiem, bet formālais lēmums būs 9.jūlijā," sacīja Endziņš, bilstot, ka tieši 9.jūlijs, kad provizoriski Latvija varētu tikt uzaicināta iestāties eirozonā, būs kā pēdējais starta šāviens, lai sagatavotos eiro ieviešanai.

Meņģelsone sacīja, ka LDDK būtiski ir tas, lai uzņēmējiem sniegtā informācija par eiro ieviešanu būtu objektīva, pieejama visā Latvijas teritorijā, kā arī profesionāla.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) sacīja, ka Eiro ieviešanas koordinācijas padomes sēdē izskatīts arī cenu monitoringu, ko īsteno Ekonomikas ministrija (EM), kā arī spriedīs par kampaņu "Godīgs eiro ieviesējs".

EM parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis (RP) žurnālistiem sacīja, ka saskaņā ar monitoringa datiem cenas valstī ir stabilas, proti, piecu mēnešu laikā 90% apsekojamo cenu nav mainījušās, 4% ir nedaudz kāpušas, 5% - nedaudz kritušās. "Uzskatīsim, ka šīs cenu svārstības ir attaisnojamas - tā ir degviela, sezonas preces," skaidroja Ķirsis.

Jau ziņots, ka kampaņa "Godīgs eiro ieviesējs" tiks organizēta no šā gada jūlija līdz 2014.gada jūlijam. Kampaņas laikā starp valdību, uzņēmumiem un tos pārstāvošajām organizācijām tiks noslēgts sadarbības memorands, kuram tiks aicināti pievienoties visi uzņēmumi. Memorands paredzēs komersantu brīvprātīgu apņemšanos, ka cenu pārrēķināšana notiks saskaņā ar eiro ieviešanas kārtības likumā paredzētajiem principiem, lai uzņēmumi nepaaugstinātu cenas saistībā ar eiro ieviešanu.

Memorandam pievienojušos uzņēmumu saraksts būs publiski pieejams tīmekļa vietnē "www.eiro.lv" un EM mājaslapā "www.em.gov.lv". Kampaņas vienotais logo, ko izmantos uzņēmumi, kas būs pievienojušies memorandam, dos iespēju patērētājiem viegli orientēties godīgo eiro ieviesēju kopā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!