Iedzīvotāju balsojumam sociālajos tīklos tika piedāvāti vairāki vilcienu dizaina varianti.
Kopumā par kādu no piedāvātajiem elektrovilcienu dizainiem saņemtas 1614 balsis, bet par dīzeļvilcieniem - 1153 balsis.
Lielāko balsu skaitu saņēmuši šie divi piedāvātie vilcienu dizaina varianti:
Jau ziņots, ka izvērtējot dažādas tirgū esošās iespējas, "Pasažieru vilciens" (PV) uzskata, ka reālākās iespējas ritošā sastāva atjaunošanai ir ilgtermiņa kredīts vai ilgtermiņa noma. Katram no šiem variantiem ir savas stirpās un vājās puses, kuras visas rūpīgi jāizvērtē un jāanalizē kā no finanšu, tā juridiskajiem aspektiem.
Uzņēmuma plāns ir jaunus vilcienus Latvijā ieviest jau 2014.-2016.gadā, pakāpeniski nomainot esošo elektrovilcienu ritošos sastāvu.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) sarunas mediācijas procesā beidzās bez rezultāta, jo pusēm tā arī nav izdevies panākt vienošanos par mierizlīgumu. Savukārt valdība vienojās, ka šim projektam paredzētie 100 miljoni latu ES fondu naudas tiks pārdalīti cietiem projektiem.
PV iepriekš plānoja iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu.