AirBaltic
Foto: DELFI
Kustība "The Red Jackets" nosaukusi 25 labākos Latvijas zīmolus, kas izpelnījušies titulu "The Red Jackets", biznesa portāls "Nozare.lv" noskaidroja apbalvošanas ceremonijā.

Titulu izpelnījušies "airBaltic", "Biosan", "DEAC", "Dobeles dzirnavnieks", "Evopipes", "Grindeks", "Hanzas elektronika", "Latvijas balzams", "Latvijas Dzelzceļš", "Latvijas Finieris", "Lauma Fabrics", "Livonia Print", "Madara Cosmetics", "New Rosme", "NP Foods", "PAA", "PET Baltija", "Primekss", "SAF Tehnika", "Stenders", "Tilde", "UPB", "Valmieras Stikla šķiedra" un "Valpro".

Apbalvošanas ceremonijā Dzelzceļa muzejā nosaukti arī 11 "Rising Stars" (uzlecošās zvaigznes) titula ieguvēji jeb zīmoli ar eksporta potenciālu.

Simboliskas sarkanas lietus žaketes saņēma florbola vārtsargu inventāra izstrādātājs un ražotājs "Blindsave", galda spēļu izstrādātājs "Brain Games", bērnu dizaina mēbeļu ražotājs "Kukuu", sojas vaska sveču ražotājs "Mumio Candela", foto somu ražotājs "Pompidoo", IT risinājumu izstrādātājs "Cube systems", "Positivus" festivāls, konfekšu ražotājs "Pure Chocolate", eksotisko galvassegu uzņēmums "Utha", telemetrijas ierīču kompānija "Vendon" un ogu audzētājs un pārstrādātājs "Very Berry"

Kā vēstīts, šā gada aprīlī Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustība "The Red Jackets" pētījumā noskaidroja Latvijas 100 eksportējošos zīmolus, kas veido Latvijas valsts tēlu ārpus tās robežām.

Starp Latvijas 100 eksportējošajiem zīmoliem minēti "airBaltic", "Aloja-Starkelsen", "Arbo", "Baltic Candles", "Biolar Centrs", "Brīvais vilnis", "DEAC", "Dobeles dzirnavnieks", "Evopipes", "Film Angels Studio", "Grindeks", "Groglass", "Latfood", "Latvijas balzams", "Latvijas Finieris", "Lauma Fabrics", "Livonia Print", "Madara Cosmetics", "Nordtext", "NP Foods", "Primekss", "Pure Food", "SAF Tehnika", "Staļi", "Stenders", "Tilde", "UPB", "Valmieras Stikla šķiedra" u.c.

Jau ziņots, ka "The Red Jackets" mērķis ir izveidot Latvijas spēcīgāko eksporta zīmolu izlasi un apzināt, kāds patlaban ir Latvijas eksporta tēls. Kustības pamatideja ir radīt vienotu, uzrunājošu, saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti - no kurienes nākam, kas ir mūsu vērtības, ar ko atšķiramies, un iedrošināt visus eksportējošos uzņēmumus izmantot šo stāstu, lai to komunikācija būtu vienota, apvienojot vērtības un kvalitātes.

"The Red Jackets" idejas līdzautore un eksporta pakalpojumu kompānijas SIA "GatewayBaltic" direktore Inese Andersone norādīja, ka ideja radīt "The Red Jackets" dzima, ikdienā strādājot ar eksportējošiem uzņēmumiem un redzot, cik daudzi no Latvijas uzņēmumiem ražo lieliskus produktus vai pakalpojumus, bet tikai neliela daļa māk tos profesionāli pasniegt. "Tādēļ esam nolēmuši kopīgiem spēkiem godināt Latvijas izcilākos eksportētājus "The Red Jackets" un meklēt uzlecošās eksporta zvaigznes, jo tieši šie piemēri iekaro pasauli, veidojot Latvijas tēlu," uzsvēra Andersone.

Jau ziņots, ka tikai 42% jeb 642 Latvijas lielāko eksportētāju zīmoli ir radīti Latvijā, tas nozīmē, ka Latvijai nepieder sava eksporta zīmolu kontrolpakete, secināts Latvijas eksporta atbalsta kustības "The Red Jackets" eksportējošo uzņēmumu zīmolu pētījumā.

Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas eksportējošo uzņēmumu zīmoli ir neaizsargāti, jo tikai 36% no Latvijas eksportējošajiem zīmoliem rūpējas, lai to radītās vērtības oficiāli tiktu atzītas kā vienīgi viņiem piederošas, un ir reģistrējuši savas preču zīmes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!