Uzņēmumiem, kuru būvētajiem ceļiem konstatēti būtiski trūkumi, būtu jānosaka skarbākas sankcijas, piemēram, uz gadu liedzama dalība ceļu būves iepirkumu konkursos, portālam "Delfi" pauda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Savukārt "Latvijas valsts ceļi" vadītājs Ivars Pāže uzskata, ka būtu grūtības nošķirt, ko nozīmē "būtiski trūkumi", par kuriem kādu uzņēmumu tik bargi sodīt, un "sīkas kļūmes" ceļu būvniecībā.
Ministrs uzskata, ka nav normāla situācija, ka ir uzbūvēts ceļa posms, par kuru valsts ir samaksājusi miljoniem latu, tomēr tas visai drīz izrādās nekvalitatīvs, sāk plaisāt vai parādās citas vainas.
Uzņēmums tās par saviem līdzekļiem metas labot, traucējot citu ceļu posmu atjaunošanu, bet citas sankcijas nesaņem un turpina brīvi piedalīties konkursos uz ceļu būvi arī citviet Latvijā.
"Ir nepieciešama stingrāka kļūdu uzskaite. Ja ceļš uzbūvēts slikti, ieviešam mīnuspunktus un neļaujam piedalīties nākamajos iepirkumos uz ceļu būvi," klāstīja ministrs un turpināja, ka būtu rosināmas attiecīgas izmaiņas likumdošanā, lai varētu striktāk uzskaitīt un konstatēt pieļautās kļūdas ceļu būvē, pārkāpumus fiksēt, izvērtēt un secīgi izvērst asākas sankcijas.
LVC vadītājs Pāže gan pauda, ka šādu sodu traucētu ieviest Eiropas regulas, kas faktiski paģēr, ka "brāķis var gadīties katram un tiesības piedalīties konkursos ir visiem". Turklāt - būtu grūti izvērtēt, kas ir būtisks un kas - nebūtisks trūkums ceļa būvniecībā.
"Kurš to spēs izvērtēt?" vaicāja Pāže.
Jau vēstīts, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss un "Latvijas valsts ceļi" (LVC) vadība ceturtdien piedalījās ceļu būves pārbaudes kvalitātes reidā, kura laikā laboratoriskiem izmeklējumiem tika paņemti asfalta segas, svaiga klājama asfalta maisījuma un šķembu paraugi.
Asfalta paraugu ņēma uz autoceļa Rīga – Jelgava posmā, kur vietām pašlaik tiek labots pērn uzklātais ceļa segums, kam jau konstatētas plaisas un citi trūkumi. Kopumā tur remontdarbi norit piecus kilometrus garā posmā, vienlaikus uz šī ceļa turpinās arī jaunas asfalta segas klāšana.
Iepirkumā par pērn uzklātās deviņus kilometrus garās ceļa daļas atjaunošanu uzvarēja uzņēmums "CBS Igate" no Jelgavas, kas apņēmās ceļu rekonstruēt par vairāk nekā par 4,5 miljoniem latu, kas iepirkumu konkursā bija viszemākā no summām.
Pašlaik Satiksmes ministrija (SM) un LVC vadība sasparojusies biežākiem ceļu klājumu testiem un laboratoriskiem izmeklējumiem, lai izskaustu regulāro pieredzi, ka nesenā pagātnē uzklātus ceļu posmus uzņēmumiem jālabo, tādējādi traucējot gan ceļu tālāku rekonstukciju, gan arī satiksmi.