Pie ieejas RTU uzņēmumi izvietojuši savus informācijas stendus un piedāvā topošajiem studentiem informāciju par savu uzņēmumu un darba vai prakses iespējām tajā, kā arī pasniedz speciāli sagatavotas veltes.
Kā novēroja aģentūra LETA, akcijā piedalās tādi uzņēmumi kā "LEC", "Valdo", "Latvenergo", "Lattelecom", "Tele 2", "Tieto Latvia", "Rīgas satiksme". RTU pārstāvji sacīja, ka dalību šajā akcijā pieteikuši 18 uzņēmumi.
RTU mācību prorektors Uldis Sukovskis žurnālistiem sacīja, ka no šīs akcijas sagaidot, ka topošie studenti sapratīs, ka studijas RTU garantē karjeru un iespējas iegūt darbu. Viņaprāt, šī akcija nostiprinās sadarbību ar uzņēmējiem.
Viņš atklāj, ka daudzās specialitātēs uz studiju vietām parasti esot liels konkurss, piemēram, specialitātēs saistībā ar informācijas tehnoloģijām, arhitektūru. Lai arī studijas neesot vieglas, viņaprāt, papūlēties ir vērts, jo pēc profesionāļiem ir pieprasījums darba tirgū.
Vaicāts par studentu atbirumu pēc pirmā kursa, viņš norāda, ka iemesls ir nepietiekamas zināšanas eksaktajos priekšmetos - matemātikā un fizikā. Sukovskis uzskata, ka Latvijā nepieciešams nopietnākā līmenī pacelt zināšanas skolās eksaktajos priekšmetos. Viņš pauda cerību, ka arī fizikā tiks ieviests obligātais centralizētais eksāmens, jo tas stimulētu vairāk skolēnu pievērsties šī priekšmeta zināšanu apguvei.
Sukovskis stāsta, ka pieaugusi arī ārvalstu studentu interese par studijām RTU un augstskolā esot apmēram 500 studējošo no dažādām valstīm.
"Tele 2" pārstāvji skaidro, ka akcijas laikā topošajiem studentiem bija iespēja uzzināt vairāk par prakses un darba iespējām uzņēmumā, kā arī iepazīties ar uzņēmuma darbību un tā sniegtajiem pakalpojumiem. Interesenti varēja atstāt savus kontaktus darbam tehniskajā departamentā, zvanu centrā, IT atbalsta funkcijā un pārdošanā.
Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma "Exigen Services Latvia" valdes priekšsēdētājs Ivars Puksts savukārt uzsver, ka pretēji sabiedrībā iesīkstējušiem stereotipiem darbs IT jomā ir ļoti radošs - ikvienam klientiem, katram jaunam risinājumam tiek meklēta individuāla pieeja, turklāt arī slinkums var kļūt par vienu no darbarīkiem - IT risinājuma galvenais uzdevums ir atrast ceļu, kā konkrēto klienta mērķi sasniegt vieglāk un ātrāk. "Tā kā katrs trešais mūsu uzņēmuma darbinieks ir RTU absolvents, novērtējam RTU studiju kvalitāti un neatsveramo nozīmi IT nozarē," uzsver Puksts. Uzņēmumā uzsver, ka informācijas tehnoloģiju nozarē jau ilgāku laiku vērojams kvalificētu speciālistu deficīts, tāpēc uzņēmēji mudina jauniešus mācīties eksaktos priekšmetus un kārtot tajos gala pārbaudījumus, lai vēlāk ar tiem saistītu studijas.
Akcijas "Visi grib inženierus!" mērķis ir popularizēt inženierzinātņu studijas un norādīt uz plašajām darba iespējām Latvijā un citur pasaulē pēc diploma iegūšanas. Akcijas laikā uzņēmumi potenciālajiem darbiniekiem un citiem interesentiem prezentēs savas darbības jomas, kā arī iesaistīs dažādās aktivitātēs.