Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēmis sodīt ātro kredītu devēja ”SMScredit” īpašnieku ”4finance” ar 3000 latus lielu naudas sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu, izplatot reklāmas, kurās klientiem, kas aizņemas vismaz 150 latus, tika piedāvātas bezmaksas biļetes divām personām uz koncertu ”Mīlestība īstajā brīdī”.
PTAC ieskatā, šāda prakse uzskatāma par profesionālajai rīcībai neatbilstošu un bezatbildīgu aizņemšanos veicinošu, jo piedāvātā iespēja apmeklēt koncertu varēja pamudināt patērētājus pieņemt lēmumu par kreditēšanas pakalpojumu izmantošanu, informē PTAC pārstāve Ilze Žunde.
Izvērtēt šo lietu PTAC sācis vēl laikā, kad "SMScredit" pilnā sparā reklamēja piedāvājumu saņemt bezmaksas biļetes uz koncertu ar Raimonda Paula un citu Latvijā pazīstamu mūziķu piedalīšanos. Izvērtēšana sākta 7. februārī,
"Ar reklāmas starpniecību tika veicināta jauno klientu piesaistīšana, tiešā veidā popularizējot komersanta piedāvātos kreditēšanas pakalpojumus, vienlaikus tika mudināti arī esošie klienti saņemt jaunus kredītus. Papildus uzsverams, ka jaunajiem klientiem pirmais kredīts tika piedāvāts bez maksas, tādējādi vēl papildus mudinot patērētājus saņemt kredītu," norāda Žunde.
PTAC konstatējis, ka komersants ar šo reklāmu mudinājis patērētāju aizņemties nepārdomājot, vai šis kredīts viņam tajā mirklī ir nepieciešams un viņš spēs to savlaicīgi atdot, neradot sev finanšu problēmas, kas saistītas ar nespēju pienācīgā kārtā atmaksāt kredītu.
Lietas izskatīšanas gaitā PTAC pētījis arī to, vai ātro kredītu devējs nav piekopis maldinošu komercpraksi sakarā ar to, ka koncerta "Mīlestība īstajā brīdī" reklāmā tika sniegta informācija par Paula piedalīšanos, tomēr Maestro koncertā nepiedalījās.
Pēc situācijas izpētes PTAC secinājis, ka komersants veica pietiekamas darbības, lai nodrošinātu patērētājiem, kuriem Paula piedalīšanas koncertā bija nozīmīga, kompensācijas saņemšanu, turklāt par šo iespēju informējot patērētājus individuālā kārtībā.