Liepājas osta - 1
Foto: Publicitātes foto
Rīgas brīvostā pārkrauto kravu apjoms šī gada pirmajos sešos mēnešos ir sarucis par 7,7 %, sasniedzot 20, 270 miljonus tonnu, savukārt Liepājas osta šī gada pirmajos septiņos mēnešos pārkrāvusi 2, 777 miljonus tonnu kravu, liecina ostu sniegtā informācija.

Rīgas brīvosta šī gada pirmajā pusē piedzīvojusi kravu apjoma kritumu visos segmentos – visstraujāk, proti, par 11,9 % samazinājies pārkrauto lejamkravu apjoms, savukārt beramkravu apjoms sarucis par 7,6%, bet ģenerālkravu apjoms – par 2,5 %. Ostas mājaslapā publicētā informācija liecina, ka beramkravas šogad veido 58,6 % no kopējā pārkrauto kravu apjoma.

Pēc pērn piedzīvotā straujā kravu apjoma pieauguma, šogad ar lejupslīdi saskaras arī Liepājas osta. Proti, ja pērn gada pirmajos septiņos mēnešos kopumā osta pārkrāva 4,057 miljonus tonnu kravu, tad šī gada pirmajos septiņos mēnešos – vairs tikai 2, 777 miljonus tonnu kravu.

”Tieši rekordaugstā 2011. gada raža ļāva Liepājas ostai 2012. gadā sasniegt tik ievērojamu kravu apgrozījumu. Prognozes liecina, ka, lai arī ne tik augsta kā 2011. gadā, arī šogad ir gaidāma laba graudaugu raža, kas 2. pusgadā varētu ievērojami veicināt Liepājas ostas kravu apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar gada pirmajiem sešiem mēnešiem,” prognozē Ivo Koliņš, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes investīciju un mārketinga daļas vadītājs.

Viņš atzīst, ka Liepājas ostas darbības rādītājus negatīvi ietekmē ”Liepājas Metalurga” likstas, kuru ietekmē samazinājies ģenerālkravu apgrozījums.

”Ģenerālkravu apgrozījumu diemžēl negatīvi ietekmē AS „Liepājas metalurgs” dīkstāve un finanšu problēmas, kas ietekmē gan tiešā veidā – līdz minimumam samazinot melnā metāla un metāllūžņu kravu apgrozījumu, gan netiešā, apgrūtinot iespēju uzņēmuma meitas kompānijai AS LSEZ ”Liepājas osta LM” piesaistīt citas kravas,” skaidro Koliņš.

Fotoreportāža no Rīgas ostas darba ikdienas:

Fotoreportāža no Liepājas ostas darba ikdienas:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!