AS "Latvijas balzams" (LB) tiešā eksporta apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā veidoja 3,4 miljonus eiro (2,4 miljoni latu), saglabājot izaugsmi stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Skandināvija, Ukraina un Latvijas beznodokļu jeb "tax free" zonā, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.
Paralēli uzņēmums ir uzsācis eksportu uz jauniem tirgiem kā Ķīna, Taivāna un Turcija. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada 6 mēnešiem, sasniegts Krievijā - 41% , un Latvijas beznodokļu zonā - 19%. Arī par nākamā pusgada eksporta izaicinājumu "Latvijas balzams" uzskata būtisku pārdošanas kāpumu Krievijas tirgū.
Eksports pēc "SPI Group" pasūtījumiem, ko pamatā veido degvīni "Stolichnaya" un "Moskovskaya", pusgadā ir audzis par 10,7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pārdošana Baltijas valstu tirgos samazinājusies, kas ir skaidrojama ar partneru dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Savukārt eksporta pārdošanas apjomi ārpus Baltijas reģiona pusgadā auguši par 9,4%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro (1,33 miljoni latu).