Līdz šim iepirkumu komisija aprēķinus par ritošā sastāva atjaunošanu jeb jaunu vilcienu iegādi gatavoja, rēķinoties ar to, ka Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā noteiktais maksimālais nomas termiņš ir pieci gadi.
Tomēr, ņemot vērā iespēju, ka likums varētu tikt grozīts un maksimālais nomas termiņš pagarināts, tagad nolemts izvērtēt arī iespējas jaunos vilcienus nomāt uz piecpadsmit gadiem.
"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis norāda: "Iespējams, ekonomiski izdevīgāk nomāt jaunus vilcienus ir uz 15 gadiem, tieši tādēļ uzdevām speciālistiem šo versiju izvērtēt. Tomēr, lai šādu iepirkumu izsludinātu, jāmaina esošās likuma normas."
Portāls "pietiek.com" pagājušajā nedēļā vēstīja, ka piecu gadu nomas "scenārijs" varētu būt rakstīts viena iespējamā vilcienu piegādātāja - "Hyundai" interesēs un tieši piecu gadu nosacījuma dēļ no konkursa var tikt atsijāta lielākā daļa citu pretendentu.
"Delfi" jau ziņoja, ka pēc tam, kad izgāzās plānotais jauno vilcienu iepirkums, "Pasažieru vilciens" mainīja plānus un paziņoja, ka jaunie vilcieni tiks nevis pirkti, bet gan nomāti. Starp iespējamiem piegādātājiem tiek minēti tādi uzņēmumi kā iepriekšējā konkursā startējušais "Stadler", iepriekš par uzvarētāju atzītais spāņu CAF un korejiešu "Hyundai".
"Pasažieru vilciens" plāno nomāt 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.