Vērienīgā autobusu iepirkuma procedūra paredz tikai Eiropas Savienības (ES) sertifikācijas prasībām atbilstoša transporta iegādi, portālam "Delfi" sacīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis, noliedzot laikraksta "Dienas Bizness" publikācijā izskanējušos apgalvojumus, ka nolūkotie autobusi drīz vien var izrādīties nederīgi.
"Iepirkums paredz, ka iegādājami ir tikai ES sertificēti transportlīdzekļi, un to mums ir apliecinājis arī konkursa uzvarētājs "Solaris", ka tiks piegādāti sertificēti transportlīdzekļi," sacīja Zaķis.
Tāpēc viņš noraida medijos izskanējušās ziņas, ka jauno autobusu dzinēji no nākamā gada vairs neatbildīs ES prasībām. "Ceļus satiksmes drošības direkcija pārbauda un reģistrē autobusu, ja tas atbilst ES sertifikācijai, un tieši tādus autobusus mēs arī iegādāsimies," skaidroja Zaķis.
Laikraksts "Dienas Bizness" trešdien gan ziņoja, ka autobusi "Solaris", ko iecerējusi pirkt "Rīgas Satiksme", ir aprīkoti ar "Euro 5" dzinējiem, kas saskaņā ar kādu ES regulu, no 2014. gada vairs nebūs izmantojami, jo spēkā stājas prasība visā Eiropā izmantot jaunās paaudzes dzinējus – "Euro 6". To laikrakstam bija sacījis autobusu iepirkumu konkursā neuzvarējušā "Mercedes-Benz" izplatītāja "Domenikss" ģenerāldirektora Viktora Troicina.
"Delfi" jau ziņoja, "Rīgas satiksme" septembra vidū paziņoja, ka tās organizētajā iepirkumu konkursā par uzvarētāju atzīts "Solaris" piedāvājums 175 autobusus piegādāt par 75,8 miljoniem eiro (53 miljoni latu). Par šo naudu plānots iegādāties 115 astoņpadsmit metrus garus autobusus un 60 divpadsmit metrus garus autobusus.
Kopā ar iespējamo papildu aprīkojumu garo autobusu cena sasniegs 359 109 eiro (251 376 lati), bet 12 metrus garo autobusu cena sasniegs 283 609 eiro (198 526 lati).
Līgums ar "Solaris" gan vel nav noslēgts, jo iepirkums ir apstrīdēts Iepirkumu uzraudzības birojā.