Likums izstrādāts ar mērķi ierobežot mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu attiecībā pret piegādātājiem, kā arī lai līdzsvarotu piegādātāju un mazumtirgotāju intereses preču mazumtirdzniecībā.
Likumprojektā paredzētie ierobežojumi pārtikas mazumtirgotājiem attieksies uz līguma slēgšanas maksu, maksājumiem par preču atrašanos mazumtirdzniecības vietā, mazumtirgotāja negūtās peļņas vai arī peļņas kompensēšanu, zemākās cenas nodrošināšanu, preču specifikācijas maiņu u.c. aspektiem
Savukārt aizliegumi nepārtikas preču mazumtirgotājiem attieksies uz nepārdotās preces pieņemšanu atpakaļ, maksu par preču atrašanos mazumtirdzniecības vietā, maksu par līguma slēgšanu, mazumtirgotāja izmaksu kompensēšanu, netaisnīgām un nepamatotām sankcijām par līguma noteikumu pārkāpumu.
Likums paredz, ka Konkurences padome (KP) būs tiesīga piemērot mazumtirgotājam naudas sodu līdz 0,2% no tā pēdējā pārskata gada neto apgrozījuma, bet ne mazāk kā 350 eiro (245 latus). Tāpat KP varēs piemērot mazumtirgotājam piespiedu naudu par tiesiskā pienākuma nepildīšanu līdz 2% apmēram no vidējā vienas dienas pēdējā pārskata gada neto apgrozījuma, bet ne mazāk kā 70 eiro (50 latu) par katru kalendāro dienu līdz mazumtirgotājs izpilda tiesisko pienākumu.
Plānots, ka likums stāsies spēkā 2014.gada 1.janvārī.
Jau ziņots, ka EM Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumprojektu izskatīšanai valsts sekretāru sanāksmē iesniedza 2012.gada augustā.
Par likumprojektu kritiskus vārdus šā gada maijā izteica tirgotāji. Pēc viņu domām, likumā ir iestrādātas normas, kas tirgotājiem neļaus normāli strādāt.
Savukārt Ekonomikas ministrija uzskata, ka likumprojektā ietvertais tiesiskais regulējums pozitīvi ietekmēs ne tikai mazumtirgotāju un piegādātāju attiecības, bet līdzsvaros arī konkurences apstākļus starp lieliem un maziem tirgotājiem, nodrošinot vienlīdzīgus konkurences nosacījumus vienotā regulējumā. Tādēļ EM ieskatā nav pamata uzskatīt, ka likumprojekts varētu negatīvi ietekmēt mazo tirgotāju intereses.