Joprojām gan notiekot lidsabiedrības investora meklējumi vairākos virzienos.
Matīss arī atzinis, ka Satiksmes ministrija vairs neizmantojot konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" pakalpojumus, lai gan "Prudentiai" joprojām esot mandāts meklētu investoru valstij piederošajām "airBaltic" akcijām.
"Protams, sarunas notiek – ir vairāki virzieni, kuros mēs strādājam. Galvenais traucēklis investora piesaistei ir visas šīs tiesvedības un jautājumi saistībā ar iepriekšējiem akcionāriem, kā arī dažādas prasības un EK izmeklēšanas lieta," sacījis ministrs.
"Vēl pirms gada mums liela problēma bija jebkuram investoram pierādīt, ka kompānija ir dzīvotspējīga, bet šobrīd tādi jautājumi vairs nerodas. Taču saistību gūzma, pagātnes bagāža ir tā, kas traucē piesaistīt investoru. Mēs nevarēsim to kvalificēti izdarīt, kamēr nebūs kaut kāda vienošanās par visu prasījumu restrukturizāciju. Nu, kurš investors būs gatavs ieguldīt naudu kompānijā, ja mēnesi vēlāk var izrādīties, ka tai tiek izrakstīts rēķins 50 miljonu eiro apmērā, kas nav paredzēts nekādā biznesa plānā," turpina Matīss.
Viņš arī secina, ka potenciālās tiesvedības nav identificētas nekādos uzkrājumos, jo pretējā gadījumā akcionāriem šīs saistības būtu solidāri jāsedz. Saistību restrukturizācija esot galvenais priekšnoteikums, lai atrastu investoru.
Jau ziņots, ka ar prasību pret SIA "Prudentia Advisers" Rīgas apgabaltiesā vērsies "Taurus Asset Management Fund Limited ("Taurus"), lūdzot no finanšu konsultanta piedzīt 250 000 latu saistībā ar 14 miljonu latu piešķiršanu nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic".
""Taurus" bija SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) dalībnieks, līdz ar to ar tiešu interesi, bet pastarpināts "airBaltic" akcionārs. Tā kā lidsabiedrībai tajā laikā likviditātes novēršanai bija nepieciešami finanšu līdzekļi, bet valsts "iespītējās" un, pēc "Taurus" domām, izlēma naudu nedot, līdz nebūs "Prudentia"," aģentūrai LETA pastāstīja "Taurus" pārstāvis Viktors Tihonovs, norādot, ka valsts nevarēja piešķirt līdzekļus bez trešās personas klātbūtnes.
2011.gada 3.oktobra vienošanās paredzēja naudas līdzekļu piešķiršanu "airBaltic", lai novērstu tās finanšu grūtības, un, kā uzskata "Taurus", to visu gatavoja "Prudentia". Tihonovs paskaidroja, ka 2011.gada 3.oktobra vienošanās paredzēja, ka bija jāpārjauno visi banku un kreditoru līgumi ar pagarinātiem termiņiem un par to bija jāsniedz atzinums "Prudentia".
Kā ziņots, Apgabaltiesa jau piemērojusi pagaidu noregulējumu, apķīlājot valstij piederošās lidsabiedrības "airBaltic" akcijas bijušā "airBaltic" vadītāja Bertolta Flika prasībā pret likvidējamo "Latvijas Krājbanku" ("Krājbanka") un Satiksmes ministriju (SM). Prasības nodrošinājums tika piemērots līdz ar lietas ierosināšanu. Šis lēmums nav pārsūdzams.
"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".