Izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja ”Simply Travel” īstenoto komercpraksi, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) to atzinis par negodīgu un nolēmis uzņēmumam piemērot 8000 latu lielu soda naudu.
PTAC "Simply Travel" piekopto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju sūdzībām par komersanta rīcību tā organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas, kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.
PTAC konstatējis, ka "Simply Travel", piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi patērētājiem informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī apgrūtinājusi patērētājiem iespēju sazināties ar "Simply Travel".
Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatējis, ka "Simply Travel" ir īstenojusi maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācija dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.
Tādējādi patērētājam likts nekavējoties pieņemt lēmumu par līguma slēgšanu, kā rezultātā klientiem netika dota iespēja vai pietiekams laiks, lai pieņemtu uz informāciju balstītu lēmumu.
Lietas izvērtēšanas ietvaros PTAC pieprasīja "Simply Travel" sniegt informāciju, taču atbildi PTAC nesaņēma. Tāpat komersants nav atbildējis uz PTAC aicinājumu ierasties uz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu un atkārtotu aicinājumu sniegt informāciju par "Simply Travel" darbību, kā arī nav nodrošinājis korespondences saņemšanu.
PTAC lēmumā secināts, ka "Simply Travel" īstenojis profesionālajai rūpībai neatbilstošu un negodīgu komercpraksi, tādējādi pārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu. Par negodīgas komercprakses īstenošanu PTAC "Simply Travel" ir piemērojis naudas sodu 8000 latu apmērā.
PTAC atgādina, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un valdības noteikumiem patērētājam ir tiesības 14 dienu laikā vienpusēji atkāpties no līguma, nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību.