10435807_1ItKCS
Foto: DELFI

Rīgas apgabaltiesa 12.decembrī skatīs pieteikumu par prasības nodrošinājuma atcelšanu bijušā "airBaltic" vadītāja Bertolta Flika prasībā pret "Latvijas Krājbanku" ("Krājbanka") un Satiksmes ministriju (SM), aģentūru LETA informēja apgabaltiesas preses sekretārs Aigars Bērziņš.

Kā aģentūrai LETA paskaidroja sabiedrisko attiecību kompānijas "Mediju tilts" pārstāvis Filips Rajevskis, pieteikumus par nodrošinājuma līdzekļu daļēju atcelšanu ir iesniegusi "Krājbanka" un banka "Snoras".

Tiek lūgts atcelt "nesamērīgo" un ar prasības priekšmetu nesaistīto nodrošinājumu - aizliegumu veikt jebkādas darbības ar mantu, kas nodota "Krājbankas" meitaskompānijai SIA "Atlantijas biroji", realizējot komercķīlas objektā esošo SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) mantu.

Kā ziņots, apgabaltiesa bija piemērojusi papildu pagaidu noregulējumu, aizliedzot likvidējamai "Krājbankai", kā arī Lietuvas "Snoras" atsavināt prasījuma tiesības pret lidsabiedrību vairāk nekā 50 miljonu latu apmērā.

Tāpat apgabaltiesa aizliedza "Atlantijas birojiem", "Krājbankai" un "Snoras" veikt darbības ar 2012.gada 27.augusta komercķīlas priekšmeta pirkuma līgumā noteikto. Iepriekš Fliks sūdzībā prokuratūrai pauda nostāju, ka tas bija fiktīvi noslēgts komercķīlas priekšmeta pirkuma līgums, ar kuru likvidējamā "Krājbanka" un "Snoras" atsavināja "Atlantijas birojiem" visu BAS mantu ar kopējo vērtību vismaz 62 832 709 lati par cenu, ne lielāku kā 20 029 914 lati.

Savukārt oktobra sākumā apgabaltiesa apķīlāja valstij piederošās "airBaltic" akcijas. Tāpat tika pieņemts lēmums par aizliegumu palielināt pamatkapitālu.

Flika interešu pārstāvis zvērināts advokāts Viktors Tihonovs iepriekš pastāstīja, ka līdz ar 2011.gada 3.oktobra "airBaltic" glābšanas vienošanos valsts kopā ar bankām un kreditoriem vienojās, ka līdz 2012.gada 31.decembrim netiks veikti darījumi ar "airBaltic" akcijām, tomēr šī apņemšanās netika ievērota.

SM uz pirmpirkuma tiesību pamata iegādājās "Krājbankā" ieķīlātās "airBaltic" mazākuma akcionāram SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) piederošās "airBaltic" kapitāldaļas. SM iegādājās "Krājbankai" piederošo ķīlu - 47,2% "airBaltic" akciju par nominālvērtību 224 453 lati, tādējādi valstij kļūstot par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieku.

"Akcijas piederēja BAS, kas savukārt piederēja Flikam, un akcijas bija galvenais ķīlas priekšmets, ko Fliks deva bankām savu saistību nodrošināšanai. Cēloņsakarīgi, ja tiek pārdots galvenais aktīvs, kas tiek ieķīlāts, pārkāpjot līgumu, tad šāda pārdošana ir jāatzīst par spēkā neesošu," skaidroja Tihonovs. "Ja bankas administrators uzskata par iespējamu izsolē pārdot prasījumu tiesības pret "airBaltic" 51,7 miljonu latu apmērā, tad akcijas kā ķīla šīm prasījuma tiesībām ir acīmredzami dārgākas, proti, Flika prasītie 62 miljoni latu," paskaidroja Tihonovs.

Flika pārstāvis norādīja, ka "ir skaidrs", ka gadījumā, ja prasījuma tiesības tiek tirgotas par vairāk nekā 50 miljoniem latu, arī nodrošinājums ir bijis lielāks. "Acīmredzami arī tiesa redzēja pamatu un loģiku prasības nodrošināšanai," izteicās advokāts.

LETA jau ziņoja, ka "Atlantijas birojiem" piederošo prasījumu tiesību pret "airBaltic" izsole nav notikusi, jo neviens pretendents nebija iemaksājis prasīto nodrošinājumu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "KPMG Baltics" pārstāvis Oskars Fīrmanis. Neviens no pretendentiem līdz izsoles sākumam nebija ieskaitījis "Krājbankas" norādītajā kontā pirkuma nodrošinājumu viena miljona latu apmērā, skaidroja Fīrmanis.

"Uz izsoli gan ieradās kompānijas "Eurobalt Junipro" pārstāvji, kas vēlējās piedalīties izsolē bez prasītā nodrošinājuma iemaksas, kas ir pretēji izsoles noteikumiem. Šādā veidā "Eurobalt Junipro", kura jau iepriekš bija mēģinājusi ierosināt "airBaltic" akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) maksātnespēju uz apstrīdētu prasījumu pamata, centās panākt sev izdevīgu risinājumu, pārkāpjot izsoles noteikumus," skaidroja Fīrmanis.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir 34 lidmašīnas - sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!