Ekonomikas ministrijas komisija pēc ilgtošas pretendentu piedāvājumu izvērtēšanas nolēmusi, ka Latvijas dalību "Expo Milano" realizēs komandītsabiedrība "EXPO 2015", kurā ietilpst SIA "Positivus Event", SIA "MADE arhitekti", Rolands Pēterkops un SIA "McCANN Rīga". Viņu iesniegtā skice liecina, ka paviljons izskatīsies pēc milzīga ozola.
Personu apvienība, kura veido biroju KS „EXPO 2015”, iedzīvinās tēmu „Pārtika un kultūra – labākam dzīvesveidam” ar moto „Dzīvības drava”, veidojot paviljonu kā Latvijas mikromodeli ar mums raksturīgo ekosistēmu, kas pārcelta uz Milānu.
Koncepta pamatā ir parādīt vairāk nekā 140 dalībvalstīm un vairāk nekā miljonam paviljona apmeklētāju Latviju kā „eco by default” – valsti, kurā gadu simtiem ir uzkrātas un saglabājušās zināšanas par dabisku ekosistēmu. Kamēr citas valstis pasaulē šobrīd vēlas atgriezties pie neskartas dabas, ekoloģiskiem produktiem un materiāliem, Latvijai pietāte pret vidi ir viena no raksturīgākajām iezīmēm. Tāpat Latvijai pasaulē būs pievērsta īpaša uzmanība kā Eiropas Savienības prezidējošajai valstij, tāpēc īpašs uzsvars tiks likts uz eksportspējīgo produktu, risinājumu un kultūras reprezentāciju.
Paviljona pastāvīgās ekspozīcijas centrā būs iespēja “uzlādēt” Latvijas ekosistēmu ar katra apmeklētāja sirdspukstiem un ekspozīcija tiks veidota kā piedzīvojums visām piecām cilvēka maņām – estētiskie arhitektūras risinājumi redzei, dabas mūzika dzirdei, pēc slowfood principiem veidots restorāns garšai un paviljona materiāli taustei, kā arī svaigas maizes, svaiga koka un citas smaržas ožai.
Ekspozīcijas apmeklēji tiks „apputeksnēti” ar mūsu tautas zināšanām par dabu, kultūru, pārtiku un rūpniecību. Tas darbosies kā modernu tehnoloģiju rīks, ar kura palīdzību apmeklētāji vēlāk mājās varēs lejupielādēt padziļinātu informāciju par tām lietām, kuras tie būs aplūkojuši paviljona apmeklējuma laikā, kā arī dalīties ar to sociālajos tīklos. Savukārt ekspozīcijas veidotāji šādā veidā iegūs vērtīgu informāciju par apmeklētāju interesēm un ieradumiem, kas palīdzēs gan Latvijas tūrisma nozarei, gan dos vērtīgu informāciju uzņēmējiem un nākamo "Expo" izstāžu veidotājiem.
Līdz ar "EXPO 2015" otro vietu un 2000 latu naudas balvu ieguva arī personu apvienība - SIA "DDB Worldwide Latvia", SIA "Sarma&Norde arhitekti", SIA "Sabiedrisko attiecību aģentūra "PR Stils"" un SIA "Kultūras projektu aģentūra Indie".
2015.gada "World Expo" izstādē Latvijas ekspozīciju paredzēts veltīt ekosistēmas pilnveidošanai, bioloģiskajai daudzveidībai, ekoloģijai un zaļajai ekonomikai. Tās moto - "Dzīvības drava". Pēc labākā piedāvājuma noskaidrošanas un pilnīgas projekta izstrādes 2014.gada sākumā paredzēts izsludināt konkursu par paviljona būvniecību. Saskaņā ar sniegto informāciju paviljona plānotā platība ir aptuveni 600 kvadrātmetru.
Latvijas pārstāvniecības izmaksas Milānas izstādē tiek lēstas 4,023 miljonu latu apmērā.
Metu konkursa žūrijas darbu vadīja Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Pūce, viņa vietnieks bija arhitekts, kultūras ministres ārštata padomnieks Jānis Dripe. Žūrijas sastāvā bija pārstāvēta Ārlietu ministrija, Zemkopības ministrija, Latvijas investīciju un attīstības aģentūra, Tūrisma attīstības valsts aģentūra, Latvijas institūts, Latvijas Pārtikas ražotāju uzņēmumu federācija, Latvijas Arhitektu savienība, Latvijas Reklāmas asociācija, Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija, kā arī Uģis Brikmanis - Latvijas ekspozīcijas idejas autors.