Lielāko daļu no aptuveni 700 tūkstošiem eiro, ko "Latvenergo" pirms elektroenerģijas tirgus atvēršanas iztērēs mājsaimniecību informēšanai, veidos atlīdzība "Latvijas Pastam" un mediju aģentūrai "Creative Media Services" (CMS), kas par saviem pakalpojumiem saņems attiecīgi 366 476 eiro un 141 000 eiro.
To portālam "Delfi" atzina "Latvenergo" preses sekretāre Sandra Vējiņa, kura norāda, ka vēl viena kampaņā iesaistītā kompānija - "Taivas", kas ir iepriekšējā "Latvenergo" iepirkumu procesā izvēlēta reklāmas aģentūra un aizpērn izstrādāja reklāmas video produktu līnijas "Electrum" ieviešanai Lietuvas un Igaunijas tirgos, par produktu paku dizaina izstrādi un autortiesību maksājumiem saņems 9874 eiro. Piedāvājot "Elektrum" Latvijas tirgū, adaptēti esot Lietuvā un Igaunijā izmantotie iepakojuma dizaini.
"Delfi" jau ziņoja, ka Vivitai Beķerei piederošā "Triple Bounce" par saviem pakalpojumiem - produktu dizaina, kampaņas un reklāmas materiālu izstrādi - saņems 21,7 tūkstošus eiro.
Visi kampaņā iesaistītie uzņēmumi esot izvēlēti jau iepriekš notikušās iepirkumu procedūrās - "Taivas" bija iesaistīta jau 2012. gada reklāmas kampaņā Lietuvas un Igaunijas tirgos, līgums ar "Triple Bounce", kas uzvarējusi "Latvenergo" izsludinātā sarunu procedūrā noslēgts pērnā gada februārī, bet ar CMS - 2013. gada martā.
Skaidrojot iemeslus, kādēļ neviens no elektroenerģijas atvēršanas tirgum veltītajā kampaņā iesaistītajiem uzņēmumiem nav izvēlēts konkursā, kas izsludināts Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā, "Latvenergo" pārstāve norāda, ka iepirkuma procedūras organizētas saskaņā ar "Latvenergo" iekšējiem dokumentiem, kas reglamentē iepirkumus.
Tas darīts tādēļ, ka paredzamā līguma summa nav sasniegusi Ministru kabineta noteikumos noteiktos sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu līgumcenu sliekšņus, kas pakalpojuma līguma gadījumā būtu 283 240 lati ( 414 000 eiro). Par iepirkumiem, kuru paredzētā līgumcena nesasniedz minēto slieksni, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem nav pienākums ziņot Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.
Jau vēstīts, ka valstij piederošais "Latvenergo" šonedēļ sāka kampaņu, lai mājsaimniecībām, kas no 1. aprīļa varēs izvēlēties elektroenerģijas piegādātāju, stāstītu par "Latvenergo" piedāvājumu - produktu līniju "Elektrum".
Pērnā gada nogalē savu piedāvājumu ar reklāmas kampaņas palīdzību popularizēja arī potenciālais "Latvenergo" konkurents "Baltcom". Uzņēmuma valdes loceklis Gints Kiršteins pagaidām neatklāj, cik klientus jau izdevies "pārvilināt", taču norāda, ka jaunas reklāmas kampaņas "Baltcom" pagaidām neplāno.
Kiršteins stāsta, ka Igaunijā pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas, savu elektrības piegādātāju mainījuši aptuveni 7% mājsaimniecību. Pamatojoties uz kaimiņvalsts pieredzi, viņš spriež, ka piedāvājot "Baltcom" klientiem, kas jau izmanto uzņēmuma telekomunikāciju pakalpojumus vai reģistrējušies vietnē "mansbaltcom.lv" par elektrību maksāt aptuveni 15 eirocentus par kilovatstundu, "Baltcom" varētu "pārvilināt" aptuveni 4% līdz 5% mājsaimniecību, kas patlaban izmanto "Latvenergo" pakalpojumus.
Kiršteins prognozē, ka iedzīvotāju interese par iespēju mainīt elektroenerģijas piegādātāju pieaugs marta vidū, bet samērā aktīva piegādātāja maiņa varētu ilgt aptuveni divus mēnešus, tas ir, līdz šā gada jūnija beigām.