Latvijas kugnieciba
Foto: LETA

Lai gan AS "Latvijas Kuģniecība" un tās meitas sabiedrības 2013.gadu noslēdza ar 18,12 miljonu ASV dolāru (12,7 miljoni eiro) zaudējumiem, tas ir gandrīz uz pusi mazāk nekā pirms gada, kad uzņēmuma zaudējumi bija 34,6 miljoni ASV dolāru (24 miljoni eiro), liecina biržā "NASDAQ OMX Riga" iesniegtā informācija.

Kuģu vērtības samazinājusies par 22,92 miljoniem ASV dolāru.

2013.gada laikā EBIDTA turpināja pieaugt un sasniedza 47,33 miljonus ASV dolāru, kas bija par 6,35 miljoniem ASV dolāru vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2013.gadā LK koncerns būtiski uzlaboja savu finanšu stāvokli, un 2013.gada 31. decembrī koncerna rīcībā bija naudas līdzekļi un īstermiņa depozīti 37,17 miljonu ASV dolāru apmērā, kas ir par 11,04 miljoniem ASV dolāru vairāk nekā 2013. gada sākumā.

Prognozējot uzņēmuma darbības rezultātus šogad, LK vadība norāda, ka aizvadītā gada laikā LK flote radīja ienākumus saskaņā ar plānoto, un pašreizējie tirgus rādītāji liecina, ka naftas produktu tankkuģu tirgus sektoram arī turpmāk būs pietiekami labi darbības rādītāji.

Nākotnē naftas produktu pārvadājumu tirgus peļņa ir atkarīga no pasaules ekonomiskās izaugsmes, kas vēl joprojām ir trauslā līdzsvarā. Ekonomiskā izaugsme nosaka pieprasījumu pēc naftas pārstrādes produktiem un tādējādi ietekmē arī pieprasījumu pēc produktu tankkuģiem, prognozē uzņēmums.

Kopējie flotes ieņēmumi 2013. gadā bija 103,54 miljoni ASV dolāru.

2013. gadā lielākā daļa LK koncerna flotes tika izmantota uz laika nomas līgumu pamata ar fiksētām, garantētām dienas frakts likmēm lielākoties uz laika periodu līdz divpadsmit mēnešiem.

Laika un reisa nomas likmju uzlabošanās visa gada laikā ir pozitīvi ietekmējusi koncerna finanšu stāvokli. Papildus tam, visa gada garumā ir panāktas vienošanās par jaunu laika nomas līgumu noslēgšanu uz divpadsmit mēnešu periodu, kas iesniedzas 2014.gadā, par uzlabotām TCE likmēm.

Pašreizējā vadības stratēģija ir turpināt izmantot lielu flotes daļu, balstoties uz laika nomas līgumiem, lai nodrošinātu stabilu ienākumu plūsmu, taču daļa flotes tiks izmantota arī reisa nomas tirgū.

AS "Latvijas kuģniecība" ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un handy tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā. Uzņēmumam pieder 17 kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 700 jūrniekiem no Latvijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!