Igaunijas reģionālo lietu ministrs Sīms Kīslers savā atbildē Valgas apriņķa Pašvaldību savienībai saistībā ar tās ierosinājumu Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" maršrutam Igaunijā izvēlēties transporta koridoru Tallina-Tartu-Valga norādījis, ka atbalsta maršruta Tallina-Pērnava-Rīga plānojumu.
"Uzskatu, ka tā ir iespēja izveidot ātrāku sauszemes transporta savienojumu starp Igauniju un citām Eiropas Savienības (ES) valstīm un tā rezultātā ievērojami samazināt laiku, kas nepieciešams, lai pārvietotos starp Igauniju un mūsu starptautiskajai sadarbībai nozīmīgiem centriem," savā atbildē savienībai rakstīja ministrs.
Kīslers norādīja, ka saprot Valgas apriņķa pašvaldības vēlmi pēc iespējas drīzāk izveidot dzelzceļa savienojumu starp Valgu un Tallinu, tomēr "Rail Baltica" mērķis nav risināt Igaunijas iekšējās reģionālās problēmas, bet gan ātri un ērti savienot Igauniju ar citām ES dalībvalstīm, lai nodrošinātu valsts konkurētspēju un starptautisko sadarbību, uzlabojot cilvēku un preču pārvietošanas iespējas.
"Attiecībā uz "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas projektu ir acīmredzams, ka ātrākais būs transporta koridors Tallina-Pērnava-Rīga," uzsvēris Igaunijas reģionālo lietu ministrs.
Igaunijas valdība lēmumu, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija Igaunijā ies caur Pērnavu, pieņēma 2011.gada 22.septembrī. Valdība lēmumu pieņēma, pamatojoties uz konsultāciju kompānijas "Aecom" rekomendācijām. Kompānija veica projekta ekonomisko novērtējumu un secināja, ka optimālais variants ir līniju izbūvēt no Tallinas caur Pērnavu līdz Rīgai.
Valgas apriņķa Pašvaldību savienība vērsās pie reģionālo lietu ministra, kā arī valdības, ar lūgumu rosināt alternatīvu "Rail Baltica" posma Igaunijā plānojumu, lai dzelzceļa līnija ietu caur Valgas pilsētu Latvijas pierobežā.