Ministru kabinets otrdien nolēma atbalstīt jau vairākus gadus seno ieceri rekonstruēt Rīgas ostas pieejas kanālu – tā trase virzīsies pa esošā kanāla viduslīniju un stiepsies trīspadsmit kilometru garumā no pieņemšanas bojas Rīgas jūras līcī līdz Kundziņsalas viduslīnijai.
Plānots, ka pēc rekonstrukcijas, kuras laikā no kanāla gultnes tiks izsmelts līdz 14 miljoniem kubikmetru grunts, Rīgas brīvostā varēs ienākt tankkuģi ar kravnesību 130 000 tonnām un kravas kuģi ar kravnesību līdz 175 000 tonnām.
Kanāla rekonstrukcijas ietekmes uz vidi novērtējums tika sākts jau 2008. gadā, bet 2011. gada pavasarī Vides pārraudzības valsts birojs izdeva ietekmes uz vidi noslēguma ziņojumu. Savukārt 2011. gada 30. maijā biedrība "Koalīcija dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai" Administratīvajā rajona tiesā iesniedza pieteikumu ar lūgumu atzīt par prettiesisku Rīgas brīvostas valdes lēmumu par Rīgas ostas pieejas kanāla rekonstrukciju. 2012. gadā administratīvā rajona tiesa šo pieteikumu noraidīja, taču biedrība vērsās Administratīvajā apgabaltiesā ar blakussūdzību, kuru izskatot administratīvā apgabaltiesa konstatēja, ka lēmumu par rekonstrukciju ir jāpieņem Ministru kabinetam.
Tiek lēsts, ka kanāla rekonstrukcijas kopējās izmaksas sasniegs vairāk nekā 71 miljonu eiro. Daļu no līdzekļiem plānots piesaistīt no ES Kohēzijas fonda.