Personālo datoru pārdošanas apjoma kritumu varot skaidrot ar to, ka ierastā datora funkcijas aizvien vairāk spēj izpildīt planšetdatori. Portāls "Delfi" piedāvā aplūkot, kādas tendences planšetdatoru tirdzniecībā šobrīd ir aktuālas Latvijā.
LMT tīklā par 31% audzis planšetdatoru lietotāju skaits
Latvijā tāpat kā citur pasaulē strauji aug planšetdatoru lietotāju skaits - šī gada pirmajā ceturksnī tās izmantoja jau par 31% vairāk "Latvijas Mobilā Telefona" (LMT) klientu nekā pērn. Planšete mobilitātes ziņā izkonkurē portatīvos datorus un Latvijas tirgū kopumā apsteidz tos arī pēc pārdoto ierīču skaita, portālam "Delfi" skaidro LMT preses sekretāre Elīna Lidere.
LMT un pētījumu aģentūras GfK kopīgs pētījums liecina, ka planšetes cilvēki vairāk izmanto atpūtai brīvbrīžos. "Iedzīvotāji Latvijā datoru vairāk lieto darba vajadzībām un viedtālruni - komunikācijai, tai skaitā arī sociālajos medijos. Savukārt planšetes galvenokārt kalpo dažāda satura patēriņam - lasīšanai, izklaidei, informācijas meklēšanai. LMT darbā ar klientiem novērojis, ka planšetes izvēlas arī vecāka gada gājuma cilvēki, kas iepriekš vispār nav izmantojuši internetu. Skārienjūtīgais ekrāns ir viņiem vienkāršāk saprotams nekā dators ar peli. Salīdzinājumā ar viedtālruni planšetē attēls ir lielāks, kas ļauj vieglāk saskatīt, kā arī lietot skārienjūtīgo ekrānu," stāsta LMT pārstāvji.
Populārākās planšetes LMT tīklā esot "Apple iPad", ko lieto vairāk nekā puse no šādu ierīču lietotājiem. Nākamās populārākās ir "Samsung Galaxy Tab" un "Note". Trešajā vietā ir "Huawe" un ceturtajā - "Asus" planšetes. Savukārt TOP 5 noslēdz "GoClever"
'Bite' klienti izvēlas 'Samsung' planšetes
"Planšetdatoru pārdošanas apjomi "Bitē" aizvien ir stabili. Visvairāk klienti izvēlas ierīces, kuru ekrāna izmērs ir 10 collas . Populārākās ir "Samsung Galaxy Tab3 10.1" un "Prestigio Quantum 10.1.", portālam "Delfi" norāda "Bite" Interneta komunikācijas un satura menedžere Anete Jansone.
"Tomēr esam novērojuši, ka aizvien biežāk klienti izvēlas telefonus, kuriem ekrāna izmērs ir piecas un vairāk collas (piemēram, "Samsung Galaxy Note" sērijas tālruņi). Šādus telefonus mēdz saukt arī par "fablets", jo tās ir ierīces, kuras izmēra ziņā ir starp parastu viedtālruni un planšetdatoru. Izvēloties šādu ierīci, tā ir pietiekami ērta gan ikdienas lietošanā, gan arī tad, ja mobilajā telefonā vēlas skatīties filmas vai strādāt ar dokumentiem. Pie tam, arī ražotāji piedāvā arvien vairāk šādus "lielo izmēru" telefonus. Domāju, ka arī turpmāk klienti dos priekšroku vienai ierīcei, kas ir piemērota visām ikdienas nepieciešamībām," prognozē Jansone.
'Tele2': Latvijā planšetdatoru lietotāju skaits ir sasniedzis 185 000
Pēc "Tele2" aplēsēm Latvijā planšetdatoru lietotāju skaits ir sasniedzis 185 000 jeb 9% no iedzīvotāju skaita.
"Kopumā, par tendencēm runājot, tieši planšetdatoru segmentam ir lielākais tirgus potenciāls gan pasaulē kopumā, gan Latvijā. 2013.gadā "Tele2" klientu apkalpošanas centros planšetdatoru pārdošana pieauga divas reizes, salīdzinot iepriekšējo gadu. Arī šī gada pirmā ceturkšņa "Tele2" planšetdatoru pārdošanas rezultāti ir ar pieaugumu," portālam "Delfi" stāsta "Tele2" komercdirektors Jānis Spoģis.
"Tele2" klientu apkalpošanas centros pašlaik pirktākie planšetdatoru modeļi ir "Samsung Galaxy Tab 3 10.1", "Prestigio MultiPad 4 Ultra Quad 8.0" un "Sony Xperia Tablet Z."
"Agrāk planšetdatorus iedzīvotāji aktīvāk iegādājās dažādu akciju laikā, savukārt pēdējā pusotra gada rezultāti liecina - planšetdators no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci, kura pārdošanas apjomi pieaugs arī turpmāk. Planšetdatoru popularitāte ir skaidrojama ar to, ka svara un izmēra dēļ tie ir ērti pārnēsājami un vienlaikus ražotāji ir uzlabojuši to funkcionalitāti un iespējas," norāda Spoģis.
Spoģis arī stāsta, ka planšetdatorus arvien vairāk izmanto gan uzņēmumu darbinieki, gan studenti un skolēni, kā arī planšetdatorus iegādājas lietošanai mājās, "kas nozīmē to, ka tie aizvieto ierastos galda datorus un piezīmjdatorus. Tāpat pieaug cilvēku skaits, kuri vēlas lasīt grāmatas un žurnālus tieši planšetdatorā, kas arī veicina to pārdošanu."