Pirms nedēļas par šo jautājumu valdības sēdē izvērtās karstas diskusijas starp Satiksmes un Finanšu ministrijām - Satiksmes ministrija, kas ir valstij piederošo "Latvijas Dzelzceļa" kapitāldaļu turētājs, uzstāja, ka lielākā daļa jeb teju trīs ceturtdaļas no teju 80 miljonus eiro lielās uzņēmuma peļņas izveidojusies, pārvērtējot uzņēmuma pamatlīdzekļus.
Satiksmes ministrija uzsvēra, ka, ņemot vērā to, ka kompānijas apgrozījums pērn bijis par 5,5% mazāks nekā 2012.gadā un "Latvijas Dzelzceļa" kredītsaistību attiecība pret pašu kapitālu jau tagad ir pārmēru augsta, peļņas "izņemšana" dividendēs varētu apdraudēt uzņēmuma attīstības plānus, tostarp iespējas apgūt Eiropas Savienības finansējumu.
Tikmēr Finanšu ministrijas pārstāvji pirms nedēļas argumentēja, ka, veidojot 2013.gada valsts budžetu, ņemts vērā, ka "Latvijas Dzelzceļš" valsts budžetā maksās dividendes 90% apmērā no peļņas.
3.jūnijā, jautājumu skatot aiz slēgtām durvīm, valdība nolēmusi, ka "Latvijas Dzelzceļš" tomēr drīkstēs nemaksāt dividendes par 2013.gadā nopelnīto.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pēc sēdes žurnālistiem skaidroja, ka šāds lēmums pieņemts, jo "Latvijas Dzelzceļš" apņēmies līdzekļus, kas netiks samaksāti valstij dividendēs, izmantot Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai. Pēc Straujumas paustā, ja uzņēmumam netiktu dota atļauja nemaksāt valstij dividendes, tam nāktos prasīt valsts budžeta finansējumu savu Kohēzijas fonda projektu finansēšanai.