Rail Baltica Express Train vilciens - 14
Foto: LETA

Valdība otrdien, 12.augustā, lēmusi par kompānijas "Eiropas dzelzceļa līnijas" dibināšanu, tas būs akcionārs vērienīgajā "Rail Baltica II" projekta kopuzņēmumā.

Uzņēmums dibināts ar kapitālsabiedrības pamatkapitālu 680 000 eiro apmērā un visus ar uzņēmuma dibināšanas saistītās izmaksas segs Satiksmes ministrija.

Formāla vienošanās par Baltijas valstu kopuzņēmumu varētu tikt panākta septembrī.


Kā ziņots, Baltijas valstu sarunvedēji jūnijā trīspusējās sarunās Tallinā vienojās par projekta "Rail Baltica" kopuzņēmuma akcionāru līguma noteikumiem, ieskaitot Viļņas iekļaušanu šajā projektā.
Panākta arī vienošanās, ka, īstenojot projektu, puses kopīgi centīsies panākt, lai Viļņas pievienošana Eiropas platuma sliežu trasei tiktu finansēta par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica 2" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu).

Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!