"Orkla" kļuvusi par "NP Foods" un tam piederošo uzņēmumu īpašnieku - 10
Foto: LETA

Iegādājoties kompāniju "NP Foods", norvēģu koncerns "Orkla" plāno palielināt tā apgrozījumu par 6% ik gadu, kā arī par apmēram 30% paplašināt eksporta apmērus uz Rietumeiropu un Āzijas reģionu, attīstībā pievēršoties uz "Laimu" kā vadošo zīmolu, ekspresintervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzina "Orkla" izpilddirektors Kristers Abergs.

Jautāts, kā "NP Foods" plāno sadalīt vairāk nekā divus miljonus eiro grupas uzņēmumiem, viņš norādīja, ka ieguldījumi tiks veikti visos uzņēmumos, tomēr lielākais akcents būs uz "Laimu".

""NP Foods" izvēlējāmies iegādāties tieši tādēļ, ka "Laima" ir viens no spēcīgākajiem konditorejas zīmoliem Baltijas reģionā, kā arī joprojām Krievijas un NVS valstu tirgū. Tā ir kā ikona šokolādes tirgū, turklāt ar vairāk nekā 30% tirgus daļu. "Laimas" ietekmi Baltijas reģionā plānojam palielināt tieši ar "Laimas" spēcīgo zīmolu. Bet arī pārējie zīmoli ir būtiski - "Selga", "Staburadze", "Gutta", "Everest", "Pedro" ļaus mums palielināt klātbūtni Baltijas reģiona tirgos cepumu, kūku, sulu, ūdens un maizes izstrādājumu tirgos," sacīja Abergs.

Viņš arī norādīja ka līdz šim visi uzņēmumi, kas ir grupas sastāvā Baltijas reģionā, ir panākuši apmēram 6% apgrozījuma pieaugumu ik gadu.

"Plānojam apvienot iepriekšējo pieredzi un panākt "NP Foods" vismaz 6% apgrozījuma pieaugumu, ražojot interesantus produktus vietējiem un eksporta tirgiem. Arī eksportā pieaugums būs būtisks. Mūsu pieredze ļauj runāt par apmēram 30% pieaugumu eksporta tirgū, liekot akcentus gan uz līdzšinējiem tirgiem, gan strauji paplašinot klātbūtni perspektīvajā Āzijas reģionā, īpaši Ķīnā," atzina uzņēmējs.

Tāpat viņš atzina, ka biznesa vide Latvijā ir labvēlīga un ieguldījumu atdeve noteikti esot.

"Ne velti šo gadu laikā Latvijas uzņēmumos esam investējuši vairāk nekā 35 miljonus eiro. Turpmāk lielāko investīciju daļu plānojam atvēlēt tieši "NP Food" grupas attīstībai. Visiem šiem uzņēmumiem, protams, ir spēcīga vadība, kas netiks mainīta, tā varēs darīt savu darbu," sacīja Abergs.

Viņš arī norādīja, ka nav plānots iegādāties vēl kādu kompāniju Latvijā.

"Šādu plānu nav, šis ir bijis pietiekami liels darījums, turklāt jāgaida vēl arī konkurences uzraugu atzinums, tikai tad darījums būs pilnībā pabeigts," rezumēja "Orkla" pārstāvis.

Kā ziņots, 26.augustā Norvēģijas kompānija "Orkla" paziņoja, ka iegādājas 100% kapitāldaļu "NP Foods" uzņēmumos AS "Laima", AS "Gutta", SIA "NP Foods", AS "Staburadze", "UAB Margiris" un SIA "Detente" no uzņēmuma "Nordic Partners Foods Ltd", kā īpašnieki ir Latvijas investīciju kompānija "Nordic Partners" un Islandes fonds "BIL ehf".

Darījuma summa netiek norādīta.

"Orkla" pieder arī SIA "Spilva" un "Ādažu čipšu" ražotājs "Latfood", Igaunijas šokolādes un konfekšu ražotājs "Kalev" un pārtikas pārstrādes uzņēmums "Põltsamaa Felix", kā arī Lietuvas pārtikas pārstrādes uzņēmums "Suslavičius-Feli".

"Orkla" akcijas tiek kotētas Oslo fondu biržā, un tā galvenā mītne atrodas Oslo, Norvēģijā. "Orkla" ir vadošais piegādātājs pārtikas jomā Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. Grupa darbojas arī alumīnija, HES un nekustamā īpašuma nozarēs. Grupas apgrozījums 2013.gadā sasniedza 4,13 miljardus eiro.

"NP Foods" apgrozījums 2013.gadā bija 64,32 miljoni eiro salīdzinājumā ar 58,77 miljonu apgrozījumu pirms gada. Kompānijas peļņa pērn bijusi 1,107 miljoni eiro salīdzinājumā ar 304 584 eiro peļņu 2012.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!