Patlaban notiek aktīvas sarunas starp Rīgas brīvostas pārvaldes un "Rīgas centrālā termināla" (RCT) pārstāvjiem par līguma nosacījumiem, kā notiks uzņēmuma darbības pārcelšana uz Krievu salu. Vienlaikus gan tiekot izskatīti arī varianti, ja līgumu neizdosies noslēgt, informēja ostā.
Patlaban ostas pārvalde darot visu iespējamo, lai līgumu ar RCT noslēgtu un arī rīt, 30.septembrī, esot paredzēta kārtējā sanāksme ar termināļa pārstāvjiem.
Vienlaikus esot vairākas iespējas, kā rīkoties, ja RCT nevēlēsies līgumu slēgt. Viena no tām paredzot, ka tiks veiktas sarunas ar Rīgas domi un Eiropas Savienības atbildīgo iestādi par termiņa pagarināšanu, kā arī par iespēju videi draudzīgās kravas atstāt esošajā teritorijā.
Kā iepriekš ziņots, lai Krievu salas vērienīgo projektu varētu pabeigt laikā, Rīgas ostai jāpanāk vienošanās ar stividorkompānijām RCT un "Strek", kurām līdz 2016.gada decembrim ir jāpārceļ kravu apkalpošana no Rīgas centra uz Krievu salu, žurnālistiem iepriekš paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V). Ostas pārvalde ar "Strek" līgumu jau ir parakstījusi, ar otru kompāniju tas būtu jāizdara līdz 30.septembrim.
Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.
2012.gadā par uzvarētāju infrastruktūras attīstības konkursā tika izvēlēta pilnsabiedrība "BMGS S", kas projektu piedāvājusi realizēt par 88,71 miljonu latu (126,22 miljoniem eiro).