Ir pabeigts lielākais un viens no sarežģītākajiem šā gada ceļu būves objektiem - autoceļa posms no Ludzas līdz Nirzai, kas ir daļa no šosejas Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova), informē Latvijas Valsts ceļi.
Divu gadu laikā, no 2013. līdz 2014.gadam, tur ir izbūvēts jauns ceļš un esošo posmu rekonstrukcija kopumā 18 kilometru garumā. Projekta kopējās izmaksas ir 20,3 miljoni eiro.
"Šis ir lielākais šā gada objekts ceļu būvē un vienlaicīgi viens no galvenajiem Latvijas tranzīta ceļiem, kas ir svarīgs ne vien Latgales novadam, bet arī visai valstij kopumā. Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kurus varam ieguldīt galveno ceļu rekonstrukcijā ir liels atspaids un jau šobrīd notiek iepirkumi, lai apgūtu jaunā plānošanas perioda līdzekļus ceļu infrastruktūrai," atzīmēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
No posma kopējā garuma, kas ir 17,8 km – 8,7 km ir jaunbūve, ceļš tika izbūvēts jaunā vietā, bet deviņos kilometros – rekonstrukcija. Darbu ietvaros uzbūvēts jauns tilts pār Isnaudas upi, izbūvēti četri caurbraucamie tuneļi krustojumos ar vietējās lietošanas ceļiem. Savukārt, lai samazinātu pieslēgumu skaitu šosejai ir izbūvēti blakusceļi aptuveni septiņu kilometru garumā.
No būvniecības viedokļa šis ir bijis sarežģīts un laikietilpīgs darbs, jo autoceļa posmā ir purvi, kur kūdras slāņu biezums svārstās no 2 – 9 metriem, vietām sasniedzot pat 13 metrus.
Satiksmes intensitāte šajā ceļa posmā pēdējos gados svārstās nedaudz zem 2000 auto diennaktī, no kurām apmēram puse ir kravas transports.