Zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar "Wizz Air", taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, intervijā aģentūrai LETA norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.
Mūrnieks uzskata, ka "Ryanair" lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija "zināmā mērā ir politiska". "Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai," uzsver Mūrnieks.
Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar "Ryanair" par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību "Wizz Air" "ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu", norāda Mūrnieks.
Viņš skaidro, ka tām kompānijām, kuras lidostā bijušas dominējošās - "airBaltic" un "Ryanair" - pasažieru skaits samazinās, savukārt pretī esot "Wizz Air", kas audzējot tirgus daļu un kas esot veselīgi tirgum.
"Uz šī fona es gribētu redzēt cilvēku, kurš noslēgs par santīmu mazāku līgumu ar "Ryanair", nekā lidostai ir ar "Wizz Air". Lidostas piedāvājums "Ryanair" tika izteikts, un tas centu centā ir tāds pats kā "Wizz Air". Būtiski, lai nenonākam tiesvedībās par neskaidru atlaižu politiku, turklāt par šo tēmu lidostai pārmet lietuvieši un arī nacionālais pārvadātājs. Tiesvedības ir vēsturiskais mantojums, kuram es patlaban gribētu pavilkt svītru," secina bijušais lidostas vadītājs.
"Ryanair" neticot, ka ar "Wizz Air" ir noslēgts piedāvātais līgums. Prasot rādīt līguma kopijas, bet jebkurš līgums esot konfidenciāls.
"Ryanair" patlaban esot paziņojis, ka šāds līguma variants viņus neapmierina. "Vai viņi gaida, ka situācija mainīsies līdz ar valdes maiņu? Patlaban šīs problēmas risināšana no lidostas ir pārcēlusies uz ministriju. "Ryanair" turklāt ministrijā sūdzas, ka lidosta ar viņiem nekomunicē, taču mēs ministrijas valsts sekretāram Kasparam Ozoliņam parādījām visas vēstules - divas nedēļā - šādā ātrumā notika viedokļu apmaiņa," uzsver Mūrnieks.
Bijušais lidostas vadītājs arī norāda, ka "Wizz Air" izteikusi gatavību palielināt kapacitāti lidostā un ir gatava sākt lidot arī "Ryanair" maršrutos, jo maršruti esot noslogoti un pilni, un patlaban vajagot "izturēt šo nepakļaušanos "Ryanair" uzstādījumiem un draudiņiem - iesim tagad projām un tad jūs redzēsiet".
Satiksmes ministrijā visai skopi komentē Mūrnieka izteikumus. Uz jautājumu, vai "Ryanair" varēs piemērot īpašas atlaides vai ar to jāslēdz tāds pats līgums kā ar "Wizz Air ", ministrijā norāda, "nekādas īpašas atlaides atsevišķām aviokompānijām nevar tikt piemērotas, izņemot vienīgi tās, kuras ir noteiktas spēkā esošajos normatīvajos aktos".
"Ryanair" sarunas ar lidostu nekomentē, atsaucoties uz konfidencialitāti.
Kā ziņots, lidostas un "Ryanair" līgums beidzas nākamā gada janvārī.
2014./2015.gada ziemas sezonā "Ryanair" piedāvā 13 maršrutus no Rīgas uz šādiem galamērķiem: Brēmeni, Briseli (Šarleruā lidostu), Ķelni, Dublinu, Diseldorfu (Vēzes lidostu), Īstmidlendu, Frankfurti (Hānas lidostu), Glāzgovu, Līdsu (Bredfordu), Londonu (Stanstedas lidostu), Mančestru, Milānu (Bergamo lidostu) un Oslo (Riges lidostu). No Rīgas uz Glāzgovu lidsabiedrība sāks lidot novembra sākumā, un reisi tiks veikti uz Glāzgovas starptautisko lidostu, nevis uz Prestvikas lidostu. Šīs izmaiņas ir saistītas ar lidsabiedrības "Ryanair" bāzes lidostas atklāšanu Glāzgovas starptautiskajā lidostā, iepriekš informēja lidsabiedrībā.
Kā ziņots, otrdien, 11.novembrī, akcionārs pieņēmis četru līdzšinējo VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes locekļu atlūgumus, informē Satiksmes ministrija.
Atlūgumus iesniedza līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks, valdes locekļi Olita Augustovska, Andis Damlics un Raimonds Rožkalns. Patlaban valdē turpina strādāt tikai Ilona Līce.
Ņemot vērā to, ka Satiksmes ministrijai kā akcionāram un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdei jau ilgāku laiku bija atšķirīgi viedokļi par atsevišķu pārvaldības procesu virzību un risinājumu gaitu, lidostas akcionārs ir pieņēmis četru valdes locekļu atlūgumus, savstarpēji vienojoties.