Lielākā daļa jeb 65% Latvijas uzņēmumu ir gatavi vairāk iegādāties Latvijā ražotas preces, izejvielas vai pakalpojumus sava uzņēmuma vajadzībām gadījumā, ja to cena un kvalitāte ir līdzvērtīga ārvalstu piedāvājumam, liecina jaunākais "Citadele Index" pētījums.
32% uzņēmēju būtu gatavi vairāk iegādāties Latvijas preces vai pakalpojumus arī tad, ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces vai pakalpojumi.
Salīdzinot uzņēmumu gatavību atbalstīt Latvijas uzņēmumus atkarībā no to lieluma, var secināt, ka 43% lielo uzņēmumu drīzāk vairāk iegādātos vietējo ražojumu, pat ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces un pakalpojumi.
Mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu vidū katrs desmitais ir noteikti gatavs vairāk iegādāties Latvijas preces un pakalpojumus, un 25% būtu drīzāk gatavi iegādāties Latvijas produkciju pat tad, ja tā būtu dārgāka.
"Krievijas noteiktā embargo Eiropas Savienības, tai skaitā Latvijas precēm un izejvielām, negatīvā ietekme uz valsts tautsaimniecību mērāma miljonos eiro. Pavērst to pozitīvā virzienā var divējādi: diferencējot eksporta tirgus, vai īstermiņā – kāpinot patēriņu vietējā, Latvijas tirgū. Tādēļ Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kā Latvijā radītās, pašpatēriņu veicinošās sociālās kampaņas "Latvijas Labums" iniciatoru jo īpaši priecē "Citadele Index" pētījuma rezultāti. Savukārt TNS veiktās aptaujas rezultāti apliecina – 49% sabiedrības jau vairāk izvēlās vietējos ražojumus un pakalpojumus," norāda Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš