Foto: DELFI

AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) nolēmis modernizēt 14 savu laiku nokalpojušas lokomotīves, jo šādi atjaunot ritošo sastāvu varot divreiz lētāk, nekā iegādājoties jaunas, norādīja uzņēmumā.

Investīciju apmēri netiek atklāti, taču, ņemot vērā, ka jauna lokomotīve varētu maksāt zem trim miljoniem eiro, var lēst ka katras lokomotīves modernizēšana maksās ap 1,5 miljoniem eiro.

Uzņēmuma skaidro, ka šis variants ļaus saimnieciski atbildīgi atjaunot sastāvu. Lokomotīves tikšot pilnībā pārbūvētas tieši LDz vajadzībām. Līdzīgi esot atjaunotas arī manevru lokomotīves. Šo darbu veikusi Čehijas kompānija "CZ Loko", un sadarbība tikšot turpināta. Modernizācijas darbi notikšot tepat Latvijā.

14 lokomotīvju atjaunošana plānota līdz 2018.gadam. Kopumā LDz saimniecībā esot ap 500 lokomotīvēm. Kā uzsver uzņēmumā, neatkarīgi no tā, kad un kuri dzelzceļa posmi tiks elektrificēti, šīs 14 dīzeļlokomotīves uzņēmumā būs nepieciešamas.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no mātesuzņēmuma valsts AS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!