Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) paziņojumā medijiem pauž neizpratni un sašutumu par Ministru kabineta (MK) rīcību, kas, izskatot 2015. gada valsts budžeta projektu, nav atbalstījis pilnīgi nevienu Satiksmes ministrijas iesniegto Jauno politikas iniciatīvu pieprasījumu. Tā rezultātā ceļu būve nākamajā gadā nesaņems nepieciešamo finansējumu 47,9 miljonu eiro apjomā.
"Varētu teikt, ka smieklīgi, ja nebūtu tik traģiski – nav ticis atbalstīts pat allaž pret autoceļiem allaž skopās Finanšu ministrijas pieprasījums 8,7 miljonu eiro apmērā. Ar Satiksmes ministrijas starpniecību tika lūgti resursi pierobežas ceļu sakārtošanai: šie līdzekļi bija plānoti valsts ekonomiskās drošības un kopējās drošības stiprināšanai," teikts paziņojumā.
Biedrība arī norāda, ka nav atbalstīta 1,6 miljonu eiro piešķiršana zemes iegādei Ķekavas apvedceļa projektam, ko paredzēts realizēt publiskās - privātās partnerības (PPP) kārtībā. "Tikai pirms nepilna mēneša MK šo projektu "pieņēma zināšanai", taču nu tas atkal ir aizmirsts - dziļi ministru zināšanu krātuvēs, bez reālas darbības uzsākšanai nepieciešamā finansējuma," atgādina LCB.
Tāpat nav paredzēti līdzekļi 5,6 miljonu eiro apmērā avārijas stāvoklī esošo tiltu sakārtošanai. Pagājušajā gadā pēc Satiksmes ministrijas ziņojuma, ka no 943 tiltiem 148 ir ļoti sliktā stāvoklī un no tiem 28 atrodas uz valsts galvenajiem ceļiem, tiltu programma tika "pieņemta zināšanai", tiesa gan, piešķirot naudu bīstamāko tiltu remontu projektēšanai, taču tagad līdzekļi šo pašu remontu veikšanai ir aizmirsti, informē biedrība.
Tāpat valdība nav paredzējusi 32 miljonus eiro Autoceļu sakārtošanas programmai, neraugoties uz to, ka programmas īstenošana paredzēta valdības deklarācijā.
LCB norāda, ka biedrība vienmēr kritizējusi autoceļu remonta darbu iekļaušanu "Jaunajās politikas iniciatīvās", "jo nav loģiski uzskatīt, ka valdība iepriekš nebūtu zinājusi, ka ceļi un tilti kā jebkura inženiertehniska būve slodzes ietekmē bojājas un periodiski ir jāremontē".
"Pašlaik izskatās, ka valdībai reizi gadā uznāk atklāsme un tā attopas – izrādās, tomēr ir jāremontē. "Tad skatīsim kā jaunu politisko iniciatīvu!" Taču, ja nu tomēr valdība ir izvēlējusies šādu rīcības veidu, tad vēl absurdāk ir iniciatīvas gan izvirzīt, taču pēdējā brīdī neparedzēt tām finansējumu," teikts paziņojumā.
Tāpat biedrība uzsver, ka aizbildināties ar to, ka kopējais valsts finansējums ceļiem 2015.gada budžetā tiek plānots 184 miljonu eiro apjomā, arī nav korekti. Tā atgādina, ka "lauvas tiesa" jeb 58% no šīs naudas paredzēta pašvaldībām (45,13 miljoni eiro) un ceļu kopšanai (61 miljons eiro).
"Šāds budžets un "zināšanai" pieņemto programmu aizmiršana, atstāšana bez finansējuma nevar apturēt autoceļu sabrukšanu, un tāpēc LCB aicina valdību pārskatīt budžeta projektu, piešķirot autoceļu remontiem Finanšu un Satiksmes ministriju pieprasītos līdzekļus," atzīst LCB.