Foto: LETA



Rīgas brīvostas pārvalde ir panākusi vienošanos ar stividorkompāniju "Rīgas centrālais termināls" (RCT) par uzņēmuma pārcelšanos uz Krievu salu, sacīja ostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

"Jā, viss ir kārtībā. Vienošanās jau ir panākta," teica Loginovs.

Viņš norādīja, ka Rīgas brīvosta līgumu ar stividoru par pārvākšanos parakstīs pēc ostas valdes sēdes.

30.novembrī beidzās termiņš, kurā Rīgas brīvostas pārvaldei jāvienojas ar RCT par pārvākšanos uz Krievu salu. Sākotnēji līgumu bija paredzēts parakstīt līdz 30.septembrim, taču vienošanos panākt neizdevās, tāpēc Rīgas brīvostas valde termiņu pagarināja par diviem mēnešiem.

Krievu salu paredzēts pārvākties stividoriem - "Strek" un RCT. Ar "Strek" vienošanās ir panākta.

Tāpat vēstīts, ka valsts pārstāvji Rīgas brīvostas valdē septembra pirmajā pusē rosināja ostas ilggadējā pārvaldnieka Leonīda Loginova atbrīvošanu no amata, jo nebija panākta vienošanās ar stividoriem, kuriem paredzēts pārvākties uz Krievu salu, taču pašvaldības pārstāvji ostas valdes sēdē balsoja pret pārvaldnieka atbrīvošanu no amata, tādējādi viņš amatu saglabāja.

Pēc Krievu salas izbūves ostas terminālus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektāru plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Kopējās projekta izmaksas ir 148 miljoni eiro, no tām Eiropas Komisijas apstiprinātais Kohēzijas fonda finansējums ir 76,836 miljoni eiro.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!