"Mums Ķīnā ir sens sakāmvārds: "Ceļa izbūve ir pirmais solis labklājības virzienā." Labāka transporta sistēmu savienojamība ir nepieciešams priekšnoteikums lielākai 16 + 1 sadarbībai. Latvijai, izmantojot izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli, ostas un citus infrastruktūras objektus, ir unikāla iespēja palielināt transporta savienojamību starp Āziju un Eiropu.
Augsta līmeņa transporta un loģistikas konference Rīgā kalpotu par noderīgu platformu, lai veicinātu sadarbību. Abas puses var izmantot dažādas iespējas. Kā piemērus var minēt dalību "Zīda ceļa" Ekonomikas joslā. Tikšanās starp Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu valdību vadītājiem, Ķīnas-Eiropas kravas vilcienu tīkla izmantošana, attīstot vietējos loģistikas pakalpojumus, dibināt izplatīšanas vai pārkraušanas centrus.
Var nosaukt arī citas jomas, kur mērķis ir izveidot jaunu ziemeļu loģistikas ceļu starp Ķīnu un Eiropu. Ķīnas uzņēmumu stiprās puses ir kapitāls, tehnoloģijas un bagātīga pieredze," Ķīnas premjera teikto citē "Neatkarīgā".
Kecjans atzīmējis, ka Latvija nākamā gada pirmajā pusē uzņemsies ES prezidentūru, kas došot plašākas iespējas Ķīnas un Eiropas un Ķīnas un Latvijas sadarbībai transporta un loģistikas jomā, īpaši īstenojot iniciatīvas Ķīnas un Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu, kā arī Āzijas un Eiropas sadarbības ietvarā. "Ne tik sen, Āzijas-Eiropas sanāksmē (ASEM) Milānā, es paziņoju, ka Ķīna nākamgad uzņem Āzijas un Eiropas dialogu par transporta tīklu savienojamību. Mēs aicinām Latviju aktīvi iesaistīties šajā pasākumā."
Ķīnas politiķa vērtējumā, Ķīna un Centrāleiropas un Austrumeiropas valstis atrodas līdzīgā attīstības līmenī un kopīgi bauda no tā izrietošas priekšrocības. "Šo valstu ekonomikas ir lielā mērā papildinošas. Centrālās un Austrumeiropas valstis raksturo nozīmīga rūpniecības bāze, augsts zinātnes, tehnoloģijas un izglītības līmenis, kā arī kvalitatīvi cilvēkresursi.
Tajā pašā laikā Centrālās un Austrumeiropas valstīm ir neatliekama vajadzība pēc lielāka finansējuma, lai uzlabotu un modernizētu savu infrastruktūru. Savukārt Ķīnai ir labi veidota rūpniecības sistēma, augsti rentabls ražošanas sektors un ievērojamas ārvalstu valūtas rezerves, kas visai precīzi sakrīt ar Centrālās un Austrumeiropas valstu vajadzībām - attīstīt infrastruktūru, tirdzniecību un veicināt investīcijas."
"Visu mūsu valstu valdībām ir kopējs uzdevums attīstīt ekonomiku un uzlabot cilvēku dzīvi. Ķīnai ir raksturīga augoša atvērtība sadarbībai ar Rietumiem, bet Centrālās un Austrumeiropas valstīs daudz lielāku nozīmi iegūst sadarbības paplašināšana ar Austrumiem. Tas padara mūsu politikas savstarpēji ļoti līdzīgas. Mūsu ļaudis vieno tradicionāla izpratne par draudzību, savstarpēju cieņu un uzticēšanos, izpratne, ka sadarbojoties ir jāgūst labums abām pusēm. Pēdējo trīs gadu laikā Ķīna un Centrālās un Austrumeiropas valstis ir veikušas aptverošus un fundamentālus sasniegumus tādās kopējās sadarbības jomās kā tirdzniecībā, investīcijā, transporta tīklu pilnveidošanā, zinātnē, tehnoloģijās, enerģētikā, kā arī abpusējo ceļojumu veicināšanā. Kooperāciju balsta prioritāri infrastruktūras attīstības un lielākie sadarbības projekti, kas tiek īstenoti ar dažādiem ieguldījumu un finansējuma veidiem. Kopumā tas ir veicinājis attiecīgo sektoru attīstību un devis reālu labumu cilvēkiem," sacījis Kecjans.
"Mēs turpināsim veicināt konkurētspējīgu un respektablu Ķīnas uzņēmumu ieguldījumus Centrālās un Austrumeiropas valstīs ar atbilstošām sadarbības formām. Mēs arī ceram, ka Centrālās un Austrumeiropas valstis nodrošinās Ķīnas uzņēmumiem godīgāku un pārredzamāku uzņēmējdarbības vidi un piedāvās Ķīnas uzņēmumiem daudz ērtākus noteikumus, kārtojot ieceļošanas vīzas un darba atļaujas. Es esmu pārliecināts, ka tikmēr, kamēr mēs kopīgi īstenojam vienu mērķi, mēs varēsim nodrošināt turpmāku progresu, Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas patiesu sadarbību, plašāk un daudzpusēji attīstot savstarpējo kooperāciju visās jomās," piebildis Kecjans.