Ryanair-Logo
Foto: Publicitātes attēli

Zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, intervijā LETA norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

"Nosacījumi "Ryanair" ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu," skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt "Ryanair" pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. "Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad "Wizz Air" ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī "airBaltic" var pārņemt daļu no pasažieriem," uzsver Liepiņš.

Viņš gan uzsver, ka lidostas interesēs ir saglabāt gan "Ryanair", gan citas zemo cenu lidsabiedrības.

Ja "Ryanair" nenoslēdz līgumu ar lidostu, kompānija no Rīgas vairs nelidos vasaras sezonā no 29.marta. "Ryanair" gan esot atsūtījuši priekšlikumus arī vasaras sezonai, kas zināmā mērā pārklājas ar to pašu sarakstu, kāds bija iepriekšējā sezonā. Tas gan esot atsūtīts konsultāciju režīmā.

Liepiņš arī norāda, ka "Ryanair" var iedot lidostai vasaras grafiku un var runāt par tehniskajām detaļām, un var sākt pat biļešu tirdzniecību, bet "viņi to var apturēt jebkurā brīdī martā". Lidostas vadītājs gan izsaka cerību, ka tas tā nebūs.

Kā ziņots, bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks norādījis, ka "Ryanair" nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar "Wizz Air", taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība. Intervijā aģentūrai LETA Mūrnieks norādīja, ka "Ryanair" lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija "zināmā mērā ir politiska". "Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai," uzsvēra Mūrnieks.

"Ryanair" sarunas ar lidostu nekomentē, atsaucoties uz konfidencialitāti.

2014./2015.gada ziemas sezonā "Ryanair" piedāvā 13 maršrutus no Rīgas uz šādiem galamērķiem: Brēmeni, Briseli (Šarleruā lidostu), Ķelni, Dublinu, Diseldorfu (Vēzes lidostu), Īstmidlendu, Frankfurti (Hānas lidostu), Glāzgovu, Līdsu (Bredfordu), Londonu (Stanstedas lidostu), Mančestru, Milānu (Bergamo lidostu) un Oslo (Riges lidostu). No Rīgas uz Glāzgovu lidsabiedrība sāks lidot novembra sākumā, un reisi tiks veikti uz Glāzgovas starptautisko lidostu, nevis uz Prestvikas lidostu. Šīs izmaiņas ir saistītas ar lidsabiedrības "Ryanair" bāzes lidostas atklāšanu Glāzgovas starptautiskajā lidostā, iepriekš informēja lidsabiedrībā.

Kā ziņots, 11.novembrī akcionārs - Satiksmes ministrija - pieņēma četru līdzšinējo VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes locekļu atlūgumus.

Atlūgumus iesniedza valdes priekšsēdētājs Mūrnieks, valdes locekļi Olita Augustovska, Andis Damlics un Raimonds Rožkalns. Patlaban valdē no vecā sastāva turpina strādāt tikai Ilona Līce. 14.novembrī ministrija iecēla Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieku Andri Liepiņu par VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" jauno valdes priekšsēdētāju. Par lidostas valdes locekli iecelts būvkompānijas "Velve" valdes loceklis Ilmārs Upenieks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!