Konkurences padomes (KP) lēmums turpmāk vairs neliegt kompānijai "MTG Broadcasting AB" (MTG) mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām, ir laba ziņa visam mediju tirgum, jo tas ļaus industrijā ieplūst vairāk naudas, sacīja Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) izpilddirektore Gunta Līdaka.
Viņa norāda, ka šie ierobežotie reklāmas cenas nosacījumi traucējuši pilnvērtīgi darboties visai nozarei - gan elektroniskajiem medijiem, gan arī preses izdevējiem. Atļauja celt cenas ļaus tirgum strādāt brīvāk un ieplūst papildu līdzekļiem.
Līdaka uzsver, ka nozare uz šādu pavērsienu cerējusi jau sen, LRA grasījusies vērsties arī Ekonomikas ministrijā (EM), lai risinātu situāciju.
LRA izpilddirektore uzsver, ka šāds lēmums ir pozitīvs visai industrijai.
Kā vēstīts, KP lēmusi mainīt atsevišķus savulaik kompānijai MTG saistošos noteikumus, turpmāk vairs neliedzot mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām.
Pēc telekanālu TV3 un LNT īpašnieces MTG iesnieguma, izvērtējot izmaiņas tirgus situācijā, KP pieņēma lēmumu mainīt atsevišķus saistošos noteikumus, kas uzņēmumam tika piemēroti 2012.gadā pēc AS "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT) iegādes.
Attiecīgi turpmāk MTG nebūs liegts mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām.
KP savā lēmumā norāda, ka pēc MTG lūguma mainīt tam piemērotos nosacījumus KP izvērtēja tirgus attīstības datus, tirgus dalībnieku viedokļus un to, kā plānotās izmaiņas varētu ietekmēt patērētājus. Izpētes rezultātā iestāde secināja, ka, saglabājoties fiksētām reklāmas cenām vienam uzņēmumam, arī konkurentiem gan televīzijas, gan citās platformās ir ierobežota iespēja attīstīties. Būtiski arī, ka pārmērīgs reklāmas apjoms katrā kanālā padara reklāmu neefektīvu un mazāk izdevīgu reklāmas devējiem, turklāt ir apgrūtinošs televīzijas skatītājiem.