Belte
Foto: LETA

Konkurences padomes (KP) lēmums turpmāk vairs neliegt kompānijai "MTG Broadcasting AB" (MTG) mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām, ir pozitīvs solis TV nozares attīstībā, kas ļaus papildināt budžetu ne tikai LTV, bet arī radio, interneta medijiem un preses izdevējiem, sacīja Latvijas Televīzijas (LTV) valdes priekšsēdētājs Ivars Belte.

Belte norāda, ka "pēckrīzes" reklāmas cenas neļāva attīstīties TV nozarei, zemo cenu dēļ televīzijas pārpludinājusi lētākā reklāma, "bloki bijuši pilni", taču bez efektivitātes.

Arī LTV iepriekš, tiekoties ar KP pārstāvjiem, aicinājusi atļaut mainīt reklāmas cenas.

Lai gan LTV esot domstarpības ar MTG pārstāvētajām televīzijām sabiedriskā pasūtījuma un citos jautājumos, LTV atbalsta šādu KP lēmumu, jo tas ļaus brīvāk uzvesties arī LTV. Ja MTG cels reklāmu izvietošanas cenas, LTV varētu būt kā alternatīva, kas tādā veidā ļautu televīzijai papildināt nākamā gada budžetu, spriež Belte.

Viņš norāda, ka cenu celšanas rezultātā ieguvēji būs arī radio, interneta mediji un pat prese, kur varētu parādīties vairāk reklāmdevēju.

Kā vēstīts, arī Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) izpilddirektore Gunta Līdaka norādīja, ka KP lēmums ir laba ziņa visam mediju tirgum, jo tas ļaus industrijā ieplūst vairāk naudas.

Savukārt izdevniecības "Latvijas Avīze" (LA) valdes loceklis Aigars Stankevičs stāstīja, ka KP lēmums var sakārtot visu reklāmas tirgu, jo visiem medijiem būs iespēja piedāvāt reklāmu par tā brīža pakalpojuma cenu. Izdevējiem līdz ar to ir cerība, ka arī citi mediji varētu būt pieprasīti, jo ir klienti, kuri cenas dēļ bija piesaistīti vienam medijam, bet tagad viņi varētu izvērtēt arī sekundāro mediju izmantošanu savās kampaņās.

Jau ziņots, ka KP lēmusi mainīt atsevišķus savulaik kompānijai MTG saistošos noteikumus, turpmāk vairs neliedzot mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām.

Pēc telekanālu TV3 un LNT īpašnieces MTG iesnieguma, izvērtējot izmaiņas tirgus situācijā, KP pieņēma lēmumu mainīt atsevišķus saistošos noteikumus, kas uzņēmumam tika piemēroti 2012.gadā pēc AS "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT) iegādes.

Attiecīgi turpmāk MTG nebūs liegts mainīt sadarbības noteikumus ar "klasiskās reklāmas" izvietošanas pakalpojuma saņēmējiem, tostarp attiecībā uz reklāmas cenām.

KP savā lēmumā norāda, ka pēc MTG lūguma mainīt tam piemērotos nosacījumus KP izvērtēja tirgus attīstības datus, tirgus dalībnieku viedokļus un to, kā plānotās izmaiņas varētu ietekmēt patērētājus.

Izpētes rezultātā iestāde secināja, ka, saglabājoties fiksētām reklāmas cenām vienam uzņēmumam, arī konkurentiem gan televīzijas, gan citās platformās ir ierobežota iespēja attīstīties. Būtiski arī, ka pārmērīgs reklāmas apjoms katrā kanālā padara reklāmu neefektīvu un mazāk izdevīgu reklāmas devējiem, turklāt ir apgrūtinošs televīzijas skatītājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!