Foto: LETA
Pārtikas ražošana ir tā Latvijas nozare, kurai ir vislielākās perspektīvas Ķīnā, sacīja eksporta pakalpojumu kompānijas "Sino Business Links Latvia" līdzīpašnieks Jānis Arbidāns. Jaunā gada sākumā uz Ķīnu tiks nosūtīta pirmā "Sino Business Links Latvia" organizētā šprotu krava.

"Sino Business Links Latvia" pastāv kopš 2013.gada septembra, un uzņēmuma vēsture ir rodama Honkongā. Lai arī "Sino Business Links Latvia" ir Honkongas uzņēmuma meitas struktūra Latvijā, tomēr tā pilnībā pieder trim Latvijas pilsoņiem.

Ideja par ekonomisko saišu attīstīšanu starp Latviju un Ķīnu Arbidānam radusies laikā, kad viņš dzīvojis Ķīnā, lai piesaistītu partnerus 2011.gadā Latvijā notikušajām "Ķīnas Biznesa dienām". "Projekta ietvaros 2009.gadā braucu uz Ķīnu meklēt parterus, bet jau pēc pusgada, atgriežoties Ķīnā, nolēmu palikt šajā valstī un veidot ekonomiskās attiecības un meklēt biznesa iespējas Latvijas uzņēmējiem," stāstīja uzņēmējs.

"Sino Business Links Latvia" kā uzdevumu definējusi virzīt Ķīnā Latvijas pārtikas produktus. "Plānojot savu darbību ilgtermiņā, esam sapratuši, ka pārtika ir tieši tā nozare, kurai ir vislielākās perspektīvas Ķīnā. Jo aug ne tikai pārtikas ražošanas apjomi, bet Ķīnā aug arī pieprasījums pēc Eiropas pārtikas precēm. Tāpēc sapratām, ka šī nozare var sevi ilgtermiņā pierādīt. Tāpat Ķīnā iespējas varētu būt kosmētikas nozares uzņēmumiem. Šīs ir tās nozares, ar kuru virzīšanu Ķīnas tirgū arī nodarbojas "Sino Business Links Latvia"," atzina Arbidāns.

Patlaban pirmais uzņēmums, kura saražotās produkcijas iepirkuma procedūru būs pabeidzis "Sino Business Links Latvia", ir zivju pārstrādes uzņēmums AS "Brīvais vilnis".

"2014.gada pēdējās dienās veicām pēdējos birokrātiskos darbus, lai jau jaunā gada sākumā pirmo šprotu kravu aizsūtītu uz Ķīnu," informēja uzņēmējs. Pirmās kravas apjomu viņš neatklāja, bet ilgtermiņā apjomi tiek plānoti lieli - piegādāt kravas ik ceturksni vai ik mēnesi atkarībā no pieprasījuma. "Katrā ziņā tirdzniecībā ar Ķīnu vienam uzņēmumam jāsakomplektē vismaz viens konteiners ar saviem produktiem," piebilda Arbidāns.

Pēc Arbidāna teiktā, Ķīnā ir arī izrādīta interese par Latvijā ražotām sulām, ūdeni, makaroniem, eļļām, ievārījumiem un citiem produktiem. Kopumā "Sino Business Links Latvia" plāns paredz palīdzēt iekļūt Ķīnā visiem tās pārstāvētajiem 20 Latvijas uzņēmumiem, tāpēc patlaban tiek turpinātas sarunas ar partneriem par nākamajiem iepirkumiem un attīstības stratēģiju.

Kā liecina informācija uzņēmuma mājaslapā, starp "Sino Business Links Latvia" klientiem ir tādi zīmoli kā "Cido", "Dobeles dzirnavnieks", "Brīvais vilnis", "Puratos Latvia", "Iecavnieks&Co", "Caps", "Mottra", "Abavas vīni", "Bujums", "Wilds Baltic", "Bio2You" u.c.

"Sino Business Links Latvia" sadarbības partneri Ķīnā lielākoties ir tirdzniecības centru operatori, pārtikas lielveikali un minimārketu ķēdes, kuros teju visa plauktos esošā produkcija ir ražota ārpus Ķīnas. Uzņēmums Latvijas produktus plāno izplatīt arī caur citiem kanāliem, piemēram, apakšizplatītājiem, ar kuru palīdzību tiek veidots savs produktu izplatīšanas kanāls, kā arī tiek izmantotas e-platformas, kas pēdējos gados Ķīnā ir ļoti populāras. "Sino Business Links Latvia" 2015.gada pavasarī Šanhajā plāno atvērt pārstāvniecību ar savu distribūcijas centru.

Vaicāts, vai Latvijas uzņēmumi ir gatavi iekarot tik lielu tirgu kā Ķīna, Arbidāns norādīja, ka pārtikas nozare ir gatava. "Nevaru spriest par citu nozaru uzņēmumu gatavību iekarot Ķīnu, bet ražotājiem vissvarīgāk ir izstrādāt konkrētus plānus, nodefinēt uzdevumus, sakārtot uzņēmumu iekšējo struktūru, izpildīt citus mājasdarbus, lai startētu Ķīnā," stāstīja eksperts.

Lai ieietu Ķīnas tirgū, uzņēmumiem jārēķinās ar vismaz vienu vai diviem gadiem. "Parasti viss sākas ar to, ka uzņēmums apsver iespēju iekarot Ķīnas tirgu. Pēc tam seko tirgus izpēte - konkurence, produkta piemērotība, konferenču un izstāžu apmeklējumi, paraugu sūtīšana utt. Detaļu saskaņošana aizņem visilgāko laiku. Ņemot to visu vērā, var gadīties veiksmes stāsti, taču minimālais laiks Ķīnas iekarošanai ir gads," atzina Arbidāns.

Kā liecina SIA "Firmas.lv" informācija, "Sino Business Links Latvia" dibināta 2013.gada augustā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2000 latu (2846 eiro). 34% uzņēmuma daļu pieder Entam Putniņam, bet katram 33% Rihardam Pīkam un Arbidānam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!