Foto: DELFI
Latvijā alkohola tirgū 2014.gadā strauji pavērsieni nav notikuši, sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Andrejs Strateičuks.

"2014.gadā strauji pavērsieni nozarē nav notikuši, situācija ir nedaudz uzlabojusies, tomēr rezultāti nobāl salīdzinājumā ar pirmskrīzes gadiem," sacīja Strateičuks.

Vienlaikus viņš piebilda, ka 2014.gadā nozares attīstībai pozitīvu stimulu ir devis pirktspējas pieaugums, kas sekmēja apgrozījuma pieaugumu mazumtirdzniecībā, tostarp alkoholam, kā arī stabilitāte akcīzes nodokļa jautājumā, kas devusi iespēju uzņēmējiem strādāt plānveidīgi un arī garantējusi stabilitāti valsts nodokļu ieņēmumos.

Pēc viņa teiktā, 2014.gadā alkohola ražotājiem ir izdevies uzlabot sadarbību starp nozari un likumdevēju. "Nozares asociācijai ir bijusi iespēja paust viedokli un līdzdarboties dažādās darba grupās, kas strādā ar nozares likumdošanas iniciatīvām. Tas iepriekš ir bijis vājais posms un novedis pie ļoti daudziem nepārdomātiem un neefektīviem lēmumiem," sacīja Strateičuks.

Viņš arī atzina, ka joprojām negatīvi vērtējami alkoholisko dzērienu tirdzniecības un reklāmas ierobežojumi, lai mazinātu alkohola pieejamību jauniešu vidū. Pēc Strateičuka teiktā, alkoholu nosacīti sadalīt "labajā un sliktajā" nav nekāda pamata ne no valsts finanšu, ne arī sabiedrības veselības viedokļa. "Visi alkoholiskie dzērieni uz cilvēka veselību iedarbojas vienādi," sacīja Strateičuks.

LANA izpilddirektors arī atzina, ka Latvijā joprojām trūkst organizētas un mērķtiecīgas nelegālā tirgus apkarošanas politikas, kas apvienotu un koordinētu dažādu tiesībsargājošo institūciju darbu. "Netālredzīgā alkohola aprites politika krīzes gados ir veicinājusi ļoti aktīvu nekomerciāla alkohola nišas attīstību stipro dzērienu segmentā. Lai arī ir ieviesta virkne iniciatīvu, tajā skaitā paplašinātas policijas pilnvaras, ēnu ekonomikā šajā segmentā joprojām ir ļoti izteikta," sacīja LANA izpilddirektors.

LANA izveidota 2013.gada septembrī, apvienojoties Latvijas Alkohola ražotāju un tirgotāju asociācijai (ARTA) un Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijai (LADRIA). Šobrīd LANA apvienojušies astoņi Latvijā lielākie nozares uzņēmumi - "Latvijas Balzams", "Altia Latvia", "Jaunalko", "Liviko", "Dunker Latvija", "Prike Latvija", "Dylan Distribution", "Pernod Ricard Latvia" un "SPI Distribution".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!