lidosta rīga
Foto: LETA

Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekta realizācijā, kas aizsākās 2013.gadā, patlaban ir apgūti vairāk nekā 80 miljoni eiro, trešdien informēja lidostas un būvniecības kompānijas pārstāvji.

Lidostas valdes priekšsēdis Andris Liepiņš norādīja, ka projekta realizācija uzlabos aviokompāniju apkalpošanas kvalitāti un lidostas kapacitāti. Pieaugšot ātrums, apkalpojot gaisa kuģus, jo tikšot saīsināts laiks, lai nokļūtu līdz terminālim. Izveidotais ugunsdzēsēju depo savukārt esot teju modernākais Eiropā.

2015.gadā plānota arī pirmā perona rekonstrukcija, kas izmaksāšot vēl aptuveni desmit miljonus eiro. Jūlijā savukārt plānots pabeigt termināļa kapacitātes palielināšanu.

Pilnsabiedrības "FCC", "Hochtief" un "A.C.B." pārstāvis Dzintars Pomers savukārt skaidroja, ka šis bijis komplicēts projekts, kas prasījis īpašu koncentrāciju, lai īsā laikā to realizētu. Kopumā projekta realizācijā esot iesaistīti 80 uzņēmumi un diennaktī strādājuši pat 1900 darbinieku, kas prasījis labu koordināciju. Projekta realizācijas rezultātā esot uzlabota arī meliorācijas sistēma, kura nebija remontēta gadiem, kas savukārt uzlabošot dzīves kvalitāti arī lidostas apkārtnē dzīvojošiem.

Skrejceļa būvniecība bijusi vissarežģītākā, ņemot vērā, ka to varēja būvēt tikai nakts stundās. Darba laiks esot bijis sarēķināts līdz minūtēm, lai no rīta lidmašīnas atkal varētu izmantot skrejceļu. Kopumā esot piesaistīti Latvijā labākie speciālisti un, kā uzsvēra Pomers, pie šiem darbiem nebūs jāatgriežas vēl 20 gadus, lai gan garantijas laiks esot līdz septiņiem gadiem.

Paaugstināta esot skrejceļa kapacitāte, kā arī gaisa kuģu stāvvietu skaits peronos par 16 stāvvietām. Tāpat tikšot nodrošināta lidostas teritorijā radīto atkritumu, arī bīstamo, pienācīga šķirošana un uzglabāšana.

Kā skaidroja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, šī projekta realizācija dos pienesumu lidostai un Latvijas ekonomikai kopumā. Projekts kalpošot kā ievērojams palīgs pasažieru, kravu un pasta pakalpojumu attīstībai. Ozoliņš uzsvēra, ka šī projekta realizācija esot veiksmes stāsts, lai arī tas bijis viens no lielākajiem Eiropas Savienības (ES) finansētajiem projektiem Latvijā.

Lidosta neapšaubāmi kļūšot spēcīgāka, jo varēšot vairāk apkalpot gan kravas, gan pasažierus. Viņš skaidroja, ka uzsvars tiek likts uz lidostas "Rīga" attīstību, taču būtiskas esot arī reģionālo lidostu attīstība Liepājā, Daugavpilī, Ventspilī un Tukumā.

No apgūtajiem līdzekļiem ES līdzekļu intensitāte bijusi vidēji ap 60%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!