Ceturtdien, 22.janvārī, Satiksmes ministrijā notika Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" uzņēmumu un iestāžu tehniskās darba grupas, pašvaldību darba grupas sanāksme, kuras laikā pilnsabiedrība "RB Latvija" prezentēja divus sagatavotos trases maršruta variantus Latvijā, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā.
Pilnsabiedrība "RB Latvija", lai veiktu turpmāko detalizēto izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN), kopīgi ar ieinteresētajām pašvaldībām organizēs sabiedriskās apspriešanas, kurās tiks piedāvāti divi izstrādātie "Rail Baltica" trases varianti.
Izvērtēšana tika veikta ar mērķi, lai atrastu optimālo trases novietojumu Latvijas teritorijā, kas būtu līdzsvarā starp trases lietotāju, vietējo iedzīvotāju, vides interesēm, valsts un pašvaldību ilgtermiņa plāniem un būtu tehniski iespējams un samērojams no izmaksu viedokļa.
Tuvāka informācija par plānotajām sabiedriskajām apspriedēm konkrētajās pašvaldībās būs pieejama projekta "Rail Baltica" mājas lapā internetā, masu plašsaziņas līdzekļos un skartajiem zemes īpašniekiem individuāli.
Kā ziņots, "Rail Baltica 2" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu).
Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.
2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.