Šobrīd visos restorānos pirmčeki tiek izsniegti drukātā veidā, portālam „Delfi" atzina SIA „Lage Ko" mārketinga daļas vadītāja Antra Ozoliņa.
Uzņēmuma pārstāve norādīja, ka pēdējā laikā plašsaziņas līdzekļos daudzkārt tikusi atspoguļota un dažādi interpretēta čeku izsniegšana restorānos „Gan Bei", tāpēc „Lage Ko" vēlas atvainoties par sagādātajām neērtībām.
2014.gada 10.decembrī Valsts ieņēmumu dienesta (VID) veiktās pārbaudes laikā „Gan Bei" restorānos tika konstatēti pārkāpumi saistībā ar ieņēmumu neatbilstošu atspoguļošanu.
Šī pārkāpuma tiešais iemesls bijis tas, ka VID kratīšanā izņēmis kases aparātus (sistēmas), tādēļ īslaicīgi tikusi sākta čeku aizvietošana ar stingrās uzskaites kvītīm. Vēlāk VID veiktās pārbaudes laikā uzņēmuma pārstāvji pārliecinājušies, ka stingrās uzskaites kvītis drīkst izmantot gadījumos, ja kases aparāts nedarbojas, bet nevis gadījumos, kad tas ir izņemts.
Pēc 10.decembra VID Nodokļu kontroles pārvaldes darbinieku pārbaudēm nekavējoties VID piereģistrēti un uzstādīti kases aparāti, tādejādi uzņēmums novērsis pārkāpumus ieņēmumu uzskaitē.
Tā kā laika un līdzekļu taupīšanas nolūkā tika uzstādīti parasti kases aparāti, kas neparedz pirmčeka izdruku, uzņēmums īslaicīgi turpinājis darbu, pimčekus izrakstot ar roku uz kvītīm un fiskālos čekus drukājot kases aparātos.
Šāda prakse tiek plaši pielietota mazās ēdināšanas iestādēs un nav uzskatām par pārkāpumu, atzīmēja Ozoliņa.
„Atbildot uz publiskajā telpā esošo informāciju par atkārtotiem pārkāpumiem „nesitot" čekus, paskaidrojam, ka visi ieņēmumi mūsu restorānos tiek un tiks reģistrēti kases sistēmās, turklāt kontroles nolūkos VID regulāri mūsu restorānos veic tematiskās pārbaudes," uzsvēra uzņēmuma pārstāve.
Ozoliņa papildināja, ka tāpēc „Lage Ko" vēlas norādīt uz atšķirību starp neizsniegtu čeku un kases sistēmā nereģistrētu čeku. „Mūsu restorānu kases sistēmās dienā tiek reģistrēti daudzi čeki un, ņemot vērā lielo noslogojumu, kā arī pastāvot cilvēciskajam kļūdas faktoram, ir iespējams, ka kāds čeks netiek savlaicīgi nogādāts apmeklētājam, bet, ņemot vērā mūsu kontroles sistēmu čeka nereģistrēšana kases sistēmā nav iespējama un visi pirkumi tiek deklarēti," uzsvēra firmas pārstāve.
„Lage Ko" lūdz visus apmeklētājus, gadījumos, kad „Gan Bei" restorānos novēroti kādi pārkāpumi, ziņot par to pašam uzņēmumam, rakstot uz „atsauksmes@lage.lv".
Jau vēstīts, ka VID vērtē, vai ir iespējams slēgt restorānu tīklu "Gan Bei", jo uzņēmumā likuma pārkāpumi, tostarp kases aparātu sagrozīšana un čeku neizsniegšana, turpinās, ceturtdien žurnālistus informēja VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.
Pētersone atklāja, ka vēl 16.janvārī divi cilvēki nav saņēmuši "Gan Bei" restorānā čekus, lai gan uz to uzstājuši.
VID turpina pastiprināti pārbaudīt restorānu ķēdi, lai savāktu pietiekamā daudzumā pierādījumus un uzņēmumu slēgtu.
Kopumā "Gan Bei" lietā nopratinātas vairāk nekā 200 personas. Šobrīd turpinās liecību pārbaudes un precizēšana, kā arī jaunu pierādījumu iegūšana, izņemto pierādījumu apskate, analīze, sistematizācija un nostiprināšana.
Saskaņā ar sākotnējiem aprēķiniem 2014.gada pirmajos sešos mēnešos nodarītais kaitējums valsts budžetam ir aptuveni 800 000 eiro.
Kā vēstīts, VID pērn 11.decembrī, informēja, ka tam ir informācija par diviem uzņēmumiem, kas izmantoja programmu, kas ļauj "sagrozīt" kases aprātus, un notiek aktīvs izmeklēšanas darbs un, visticamāk, apstiprināsies aizdomas par vēl citu uzņēmumu iesaistīšanos nelegālās programmatūras lietošanā.
VID "Gan Bei" ķēdes restorānos veica kratīšanas, tāpat ar Saeimas balsojumu tika atļauts veikt kratīšanu arī parlamenta deputāta Sergeja Potapkina (S) dzīvesvietā, jo viņa sieva Gaļina Karmača tiek saistīta ar izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Karmača tika aizturēta, un viņai tika piemērots drošības līdzeklis - apcietinājums. Pēc tam drošības līdzeklis tika mainīts.
Finanšu policijas pārstāvji iepriekš pauda pārsteigumu par to, "cik brutālā veidā tika apkrāpts katrs pircējs", jo klients, saņemot čeku, bija pārliecināts, ka norādītā pievienotā vērtības summa aizies valstij, taču "tā nonāca noziedznieku kabatās".
Programmatūru kases sistēmu uzņēmums pārdeva aptuveni par 1500 eiro un tā bija speciāli pielāgota katram kases aprātam. Taču tā gada laikā bija jāatjaunina vairāk nekā 10 reizes, un par katru reizi "klienti" atkārtoti maksāja IT uzņēmumam.