"Nekā personīga" apšauba 2013.gadā rīkoto konkursu, kurā privātuzņēmums "Rīgas mikroautobusu satiksme" ieguva tiesības uz pieciem gadiem ekskluzīvi pārvadāt rīdziniekus.
Uzņēmums piederēja "Rīgas satiksmes" un reizē arī meitasuzņēmuma "Rīgas karte" darbiniekam Aleksandram Brandavam. Konkursa laikā Brandavs no savām daļām firmā atbrīvojās.
Uzņēmuma vadītājs Vitālijs Komars pēc uzvaras konkursā solīja, ka turpmākos piecus gadus rīdziniekus mikroautobusos pārvadās par 50 santīmiem. Taču neviens no Komara izvirzītajiem nosacījumiem cenu celšanai nav piepildījies, secina "Nekā personīga".
Pēc eiro ieviešanas inflācija ir samazinājusies, šobrīd cenas kritušas degvielai. Jauno pārvadājuma cenu 1,15 par e-talonu un 2 eiro pie šofera uzņēmums pamato ar citiem argumentiem - minimālās algas celšanu, inkasācijas izdevumu pieaugumu un nepieciešamību plašāk lietot etalonu.
Mikroautobusu uzņēmums solīja ne tikai komfortablus pārvadājumus rīdziniekiem, bet arī labus darba apstākļus šoferiem - algu 500 latus plus nodokļi. Solīja arī izskaust biļešu nedošanu.
Viens no "Rīgas mikroautobusu satiksmes" šoferiem, Eduards Ivanovs, stāsta, ka biļešu neizsniegšana pasažieriem ir vadības klusībā akceptēta prakse.
"Jā, pasažierus es vadāju. Jo mazāk es devu biļetes, jo lielāka man bija alga. Un viss. Šos eirīšus, ko cilvēki maksāja, es viņiem neiedevu biļeti, tā arī bija mana alga. Un arī viss. Ja es visiem dotu biļeti, tad jau nāktos, nu... Atvainojiet, par ko ēst? Visiem iedošu biļetes, bet alga šitik daudz," viņš teica.
Tagad Komars negrib skaidrot ne biļešu celšanu, ne attieksmi pret darbiniekiem, ne to, kādēļ nepilda solījumus rīdziniekiem.
Komara darbinieki stāsta, ka ne Rīgas dome, ne "Rīgas satiksme" nekontrolē, kā mikroautobusi apkalpo pasažierus. Tādēļ arī uzņēmums strādājot nesodāmības apstākļos.
Šobrīd Iepirkumu uzraudzības birojs ir sācis pārbaudi, vai, ļaujot celt cenas, Rīgas dome nav bijusi pārāk pretimnākoša vienam privātuzņēmumam. Biroja vadītāja norāda, ka ir būtiska atšķirība starp pašvaldības uzņēmumu "Rīgas satiksme" un mikroautobusu privātuzņēmumu.
Cenas autobusos, trolejbusos un tramvajos ir zināmā mērā politisks lēmums, turpretī cena par braucienu mikroautobusā tika noteikta konkursa rezultātā. Līdz ar to raidījums norāda, ka tas, ja trolejbusos cena aug, nav iemesls, lai to celtu arī mikroautobusos.