NP_Foods_11 (298)-1
Foto: Publicitātes attēli

Pērn salīdzinājumā ar 2013.gadu SIA "NP Foods" grupas uzņēmumu — "Laimas", "Staburadzes" un "Gutta" — ražotās produkcijas kopējais eksporta apjoms pieaudzis par 11%, grupas eksporta apgrozījumam sasniedzot vairāk nekā 10 miljonus eiro, portālu "Delfi" informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Maija Dulle-Sūniņa.

Tāpat grupa pagājušajā gadā nostiprinājusi tirgus pozīcijas un par 34% palielinājies eksporta produktu īpatsvars uz ASV. Savukārt par 20% eksports pieaudzis uz Eiropas Savienības (ES) valstīm.

Par 31% pieaudzis grupas uzņēmumu produkcijas eksports uz Norvēģiju, kā arī atklāti jauni eksporta tirgi — Moldāvija, Jaunzēlande un Gabonas republika Centrālajā Āfrikā.

"NP Foods" eksporta direktore Ieva Jonsone atzīst, ka "aizvadītais gads ir bijis atkārtoti labākais grupas uzņēmumu produktu eksporta gads kopš 2002.gada".

Viņa skaidro, ka "vērā ņemams eksporta apjomu pieaugums panākts prioritārajos eksporta tirgos ASV un ES valstīs, pateicoties dažāda veida aktivitātēm jauno un jau esošo produktu virzīšanai tirgū".

Grupa arī šogad plāno turpināt pozīciju nostiprināšanu, palielinot klātbūtni esošajos eksporta tirgos ES un Skandināvijas valstīs, prioritāri orientējoties arī uz eksporta īpatsvara palielināšanu ASV, Āzijā un Tuvo Austrumu valstu tirgū, norāda grupas eksporta direktore. "Šogad domājam sagaidīt arī pirmos rezultātus no pērn veiktajām iestrādnēm eksporta attīstīšanai uz Latīņamerikas valstīm," teic Jonsone.

Vislielākais eksporta pieaugums no ES valstīm bijis uz Vāciju - tur "NP Foods" grupai izdevies nostiprināt un palielināt arī "Laimas" zefīra produktu īpatsvaru. Vēl labi rezultāti sasniegti Portugālē, piedāvājot gan "Laima Exclusive", gan "Laimas" pamatsortimenta produkciju.

Ārpus ES būtiskākais eksporta pieaugums sasniegts uz Norvēģiju - par 31%. Kā norāda uzņēmums, šajā tirgū eksporta pieaugums saistāms ar veiksmīgu sadarbību ar jaunu izplatītāju. 2014.gadā par 21% pieaudzis arī maizes cepumu eksporta noiets.

Neskatoties uz kopējo nestabilo ekonomisko situāciju un sankcijām, eksporta apjomu pieaugumu par 9% izdevies sasniegt arī Krievijā. Taču vienlaikus uzņēmuma pārstāve atzīst, ka saglabāt un nostiprināt šīs tirgus pozīcijas šogad būs izaicinājums.

Kopumā "NP Foods" produkcija tiek eksportēta uz 27 valstīm — Krieviju, ASV, Kanādu, Izraēlu, Vāciju, Lielbritāniju, Īriju, kā arī citām ES valstīm, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Moldāviju un Turkmenistānu.

SIA "NP Foods" grupas uzņēmumi ir AS "Laima. AS "Staburadze", AS "Gutta", SIA "Staburadzes konditoreja", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "NP Logistics".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!